اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بسته پیشنهادی «الصدر» برای عبور از بحران اقتصادی؛ تمرکز بر توافق چین و اخراج اشغالگران

رهبر جریان صدر یک بسته پیشنهادی شامل 16 بند را برای عبور از بحران اقتصادی عراق و اجتناب از گرفتن وام‌های داخلی و خارجی ارائه کرد.

بسته پیشنهادی  «الصدر» برای عبور از بحران اقتصادی؛ تمرکز بر توافق چین و اخراج اشغالگران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق، امروز (شنبه - ۷ نوامبر) طی پستی در تلگرام بار دیگر بر ضرورت اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق تاکید کرد و گفت که عراق به دلیل حضور این نیروها، میلیاردها دلار خسارت دیده است.

وی طی پستی طولانی در توئیتر درباره گرفتن وام داخلی و خارجی برای عبور از کسری بودجه ایجاد شده در کشور و پرداخت حقوق‌هایی که دولت فدرال طی چند ماه اخیر نتوانسته به موقع پرداخت کند، هشدار داد و چندین راهکار برای پرهیز از گرفتن وام ارائه کرد.

مقتدی الصدر نوشت که برخی تلاش می‌کنند از داخل یا خارج وام بگیرند تا کسری اقتصادی ایجاد شده را رفع کنند و اگر میسر شد حقوق کارمندان را پرداخت کنند در حالی که ضروری است این روند پرداخت حقوق سازماندهی شود و اصلاحات و نظارت بر روی  آن انجام شود و کارمندان فضایی یا چند حقوقی یا کسانی که دارای پست‌های اضافی و غیره هستند، اخراج و حذف شوند.

وی معتقد است که گرفتن وام از ارزش واحد پول عراق می‌کاهد و بحران اقتصادی را تشدید می‌کند و به همین دلیل چندین پیشنهاد را که به نظر او از گرفتن وام بهتر و مفیدتر است ارائه می‌کند که شامل 16 مورد است که در ادامه می آید:

۱- جمع آوری عوارض آب و برق و سایر خدمات مشروط به اینکه به دست افرادی امین سپرده شود.

۲- تسهیل اعطای وام‌های بانکی به دارندگان پروژه‌های متوسط و بزرگ برای اجرای آنها با مشارکت دولت به دلیل تسهیلاتی که در اختیار آنها می‌گذارد.

۳- توسعه کار کشاورزی در عراق از طریق توزیع اراضی میان افرادی ذی‌صلاح و گرفتن سهام از آنها که دارای منافعی است که بر کسی پوشیده نیست.

۴- خصوصی‌سازی برخی بخش‌های عمومی هرچند برای مدتی مشخص با هدف احیای آنها و بازگردادند تولید به آنها در بخش‌های صنایع، کشاورزی و ...

۵- افشای نام و بازخواست مفسدانی که سرمایه‌های عراق را طی سالهای گذشته به خاطر هوی و هوس خود یا احزابشان هدر داده‌اند و این امر از طریق دستگاه قضایی شفاف و پاک‌دست و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته میسر می‌شود.

۶- اخراج اشغالگری که موجب خسارت وارد شدن به عراق شده و می‌شود و میلیاردها دلار به بهانه حفاظت پوشالی و ساختگی از اراضی عراق زیان وارد کرده است.

۷- بررسی توافقنامه چین و واگذار کردن آن به دستهای افراد امین؛ این امر بسیار بهتر از روی آوردن به توافق‌نامه‌های شرم‌آور دیگر است.

۸- حمایت و حفاظت امنیتی از بانک‌های عراقی از یک سو و نظارت بر فاسدان از سوی دیگر و توقف پمپاژ مالی به خارج از کشور و سازماندهی فعالیت بانک مرکزی.

۹- اقدام جدی و سخت برایی بهره‌برداری از سرمایه‌های ذخیره شده در عراق..منظور من تنها نفت نیست بلکه سایر سرمایه‌ها که باید به دور از دستان فاسدان مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

۱۰- جمع‌آوری مالیات و عوارض گمرکی از طریق دستهای افرادی امین و جلوگیری از افتادن این امور به دست فاسدان

۱۱- حمایت از سرمایه‌گذاران و تشویق آنها با حمایت مادی و معنوی در حد امکان

۱۲- تنظیم رتبه‌بندی حقوق‌ها و قانون‌‌مند کردن و تسویه آنها و اقدام برای سازماندهی حقوق دوره بازنشستگی

۱۳- تلاش برای ثبت الکترونیکی بازرسی از ادارات دولتی و خدمات ارائه شده به شهروندان به منظور جلوگیری از فساد. 

۱۴- نفت بزرگترین سرمایه و ثروت کشور است لذا باید از آن حفاظت شود،  فاسدان از آن دور نگه داشته شوند و صادرات آن و واردات آن به کشور باید تنها در انحصار دولت باشد.

۱۵- سرمایه‌گذاری بر روی بخش‌های مختلف گردشگری به صورت فعال و مثمرثمر 

۱۶- توافق میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان برای حل مشکلات مالی فیمابین از جمله نفت استخراجی از منطقه کردستان.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول