اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری یادواره شهید زین الدین و 6090 شهید قم /توزیع 30 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم گفت: یادواره شهید زین الدین و 6 هزار و 90 شهید قم از روز 19 آبان مصادف با ورود حضرت معصومه به قم تا 27 آبان سالروز شهادت سردار زین الدین برگزار می شود.

برگزاری یادواره شهید زین الدین و 6090 شهید قم /توزیع 30 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد حاجی زاده ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران از برگزاری یادواره شهید زین الدین و 6 هزار و 90 شهید در استان قم خبر داد و اظهار کرد: این یادواره یکی از برنامه های زیر مجموعه کنگره ملی شهدا است که برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه و معرفی سیره شهدا به نسل جوان انجام می شود.

وی با بیان اینکه هرسال صدها یادواره شهدا به صورت منطقه ای و محلی در قم برگزار می شد، تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم ها برگزار نشد.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم ادامه داد: هرسال 27 آبان در سالروز شهادت سردار مهدی زین الدین یادواره این شهید سرافراز برگزار می شد اما  امسال این یادواره به همراه گرامیداشت 6 هزار و90 شهید قمی برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری یادواره شهدا را یادآوری ایثارگری و آرمان های انقلابی و ارزشی به جوانان عنوان کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدا هشداری به مسؤولان است که بدانند پایه های میزی که امروز پشت آن تکیه کرده اند روی خون شهدا قرار دارد و باید مراقب اعمال و رفتار خود در مقابل خون شهدا باشند.

حاجی زاده در ادامه سخنان خویش با اشاره به ورود حضرت معصومه (س) به قم مقارن با 19 آبان ماه عنوان کرد: برنامه های یادواره شهدا از این تاریخ به مدت یک هفته در قم برگزار می شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم اضافه کرد: روز سه شنبه  20 آبان ماه بوستان یادمان شهدای قم  واقع در بلوار مرجعیت در زمینی به وسعت 12 هکتار با حضور خانواده شهدا افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در این بوستان به یاد 6 هزار و 90 شهید قم نهال کاشته می شود، تصریح کرد: این شهدا از اقشار مختلف اصناف، فرهنگیان، پزشکان، دانش آموزان و... بودند که نهال ها با حضور همین اقشار در این بوستان کاشته می شود.

حاجی زاده از رونمایی 25 اثر فرهنگی که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در کمیته فرهنگ و هنر به تولید رسیده است در روز پنج شنبه 22 آبان ماه خبر داد و گفت: قرارگاه مجازی نیز شامل بخش های تولیدات پویانمایی، عکس نگاشت، موشن گرافی، کلیپ و نماهنگ، رصد فضای مجازی و غیره آغاز به کار می‌کند.

وی همچنین از رونمایی 12 سردیس شهدای قم در 24 آبان ماه در گلزار شهدا خبر داد و گفت: این سردیس ها توسط کمیته اجرایی شهرداری قم توسط هنرمندان خوب کشورمان ساخته شده است. همچنین در این روز هزاران کتاب فرهنگی در مدارس استان توزیع خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم در ادامه از رونمایی 40 تابلوی کوچه شهدا در 25 آبان ماه خبر داد و تصریح کرد: بوستان شهید زین الدین در شهرک زین الدین در منطقه بنیاد روز دوشنبه 26آبان ماه با مساحتی  بیش از 4 هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی  با اشاره به برنامه های روز سه‌شنبه 27 آبان ماه بیان کرد: در این روز 30 هزار بسته معیشتی در مسجد جمکران بین نیازمندان توزیع می‌شود و یادواره شهید زین‌الدین نیز همزمان با شامگاه 27آبان ماه در گلزار شهدای قم به صورت محدود برگزار خواهد شد.

حاجی زاده در ادامه گفت: جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی نیاز امروز کشور است و دشمنان در هر دو جبهه مشغول جنگ و نبرد با جمهوری اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه جهاد فرهنگی نیازمند همان روحیه جهاد سخت مانند دوران دفاع مقدس هستیم.

رئیس کنگره شهدای استان قم خاطرنشان کرد: یادواره شهید سردار زین الدین به همراه 6 هزار و 90 شهید استان قم به صورت زنده از کانال های فضای مجازی و سیمای مرکز نور پخش می شود.

انتهای پیام/78005/آ/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول