اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توزیع ۴ هزار پرس غذا در طرح «سه‌شنبه‎‌های مهدوی» نهاوند

مسئول امور فرهنگی گروه جهادی شهید امیدی نهاوند گفت: بیش از 4 هزار پرس غذا از طریق «سه‌شنبه شب‌های مهدوی» در نهاوند توزیع شد.

توزیع ۴ هزار پرس غذا در طرح «سه‌شنبه‎‌های مهدوی» نهاوند

داود علی‌بخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: طی پنج ماه گذشته با اجرای طرح «سه‌شنبه شب‌های مهدوی» بیش از ۴ هزار پرس غذا بین نیازمندان شهر نهاوند توزیع شده است.

وی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری این طرح افزود: بعد از اینکه در ایام ماه مبارک رمضان به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند طرحی به نام «علی‌یاوران» در شهر نهاوند اجرا شد و بر اساس آن ۱۳ هزار پرس غذا تهیه و بین مستمندان توزیع شد به اتفاق جمعی از دوستان تصمیم بر این گرفته شد که این احسان در تمام طول سال ادامه داشته باشد.

مسئول امور فرهنگی گروه جهادی شهید امیدی نهاوند گفت: بر همین اساس پیشنهاد شد این کار ابتدا از سوی خانواده‌های همکاران شروع شود و بر این اساس مقرر شد کسانی که تمایل داشته باشند در هفته یک شب در کنار غذایی که برای خانواده خود تهیه می‌کنند به اندازه یک یا دو نفر از آن غذا را برای نیازمندان کنار بگذارند.

وی گفت: پس از استقبال از این پیشنهاد با کمک دوستان طرحی تهیه شد به نام «سه‌شنبه شب‌های مهدوی» که البته هدف اصلی آن کار فرهنگی در رابطه با مهدویت بود.

علی‌بخشی در خصوص هدف کلی طرح افزود: هدف کلی طرح این بود که ما برای زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت کاری انجام دهیم و چشم‌اندازی را برای بلندمدت ترسیم کرده باشیم که همه خانواده‌ها در هفته حداقل در یک روز با موضوع امام زمان(عج) درگیر شوند و با تبلیغ بتوان آن را در سطح استان و حتی کشور گسترش داد تا انشاءالله جامعه برای ظهور آقا امام زمان از آمادگی لازم برخوردار شود و علاوه بر آن بتوان تعداد غذاهای بیشتری به دست نیازمندان رساند.

وی گفت: به منظور اجرای طرح منطقه بندی در سطح شهر به عمل آمد و تعدادی از اعضای گروه جهادی مسئول جمع‌آوری و توزیع غذا و بسته‌های فرهنگی شدند.

مسئول امور فرهنگی گروه جهادی شهید امیدی نهاوند گفت: در حال حاضر برای اجرای طرح ۲۰ نفر با ما همکاری دارند و هر هفته به طور متوسط ۲۰۰ غذا از خانواده‌هایی که از طریق فضای مجازی اعلام همکاری می‌کنند جمع آوری و بین نیازمندان محلات مختلف توزیع می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه درصدد هستیم به منظور گسترش فرهنگ مهدویت و کمک به نیازمندان این طرح را علاوه بر سطح شهر در روستاها نیز توسعه دهیم لذا هفته گذشته دو روستا نیز زیر پوشش قرار گرفت و انشاءالله در نظر داریم با همکاری خیرین حتی به شهرهای همجوار نهاوند گسترش دهیم.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول