اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ابلاغ 580 میلیارد تومان از اعتبارات سفر نوبخت به مازندران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، گفت: کل اعتبار پیش از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، ۱۹۰ میلیارد تومان بود که اعتبارات ابلاغ شده این سفر ۵۸۰ میلیارد تومان است، بخشی از این اعتبارات تخصیص نقدی و بخشی دیگر هم اسنادی است.

ابلاغ 580 میلیارد تومان از اعتبارات سفر نوبخت به  مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مفید غلامی‌راد بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساختار اقتصادی استان از بخش کشاورزی به بخش صنعت و پس از آن خدمات سوق داده شده است و این باید مورد توجه و مدنظر قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه سهم استان از سپرده‌های بانکی ۲.۵ درصد است، سهم ما تسهیلات ۲.۳ درصد است، تصریح کرد: نسبت تسهیلات‌دهی استان به میزان سپرده پائین‌تر است، وضعیت سپرده گذاری مازندرانی‌ها چندان مناسب نیست و با توجه به جمعیت باید میزان سپرده‌گذاری مازندرانی‌ها بالا باشد که متولیان حوزه اقتصاد و دارایی در این حوزه باید نظرات کارشناسی خویش را اعلام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اعلام اینکه جنس بیکاری ما تحصلیکرده هستند، گفت: باید برنامه‌ریزی اشتغال استان به سمت فناوری‌های نو هدایت شود.

وی در ارتباط با بحث منطقه آزاد و تصویب آن، بیان کرد: این موضوع به صورت قانونی در دست بررسی است و اگر به سرانجام نرسد بحث طرح منطقه علم و فناوری را در این منطقه در دستور کار قرار می‌دهیم.

غلامی‌راد درباره بحث بودجه مازندران، گفت: طرح آمایش استان به سرانجام رسید که همین موضوع زمینه‌ای برای کاهش بروکراسی اداری در سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای پسماندها، افزود: از ۸۴ تا سال ۹۶ اعتبار مناسبی نداشتیم اما امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داریم حساسیت مناسبی در این زمینه ایجاد شده برای اعتبار و تامین مالی مشکل خاصی نداریم در حوزه اجرا با استقرار سازمان پسماند این موضوع شکل خاصی بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اعلام اینکه برای ساماندهی پسماند مشکل اعتباری نداریم، گفت: شهرداری‌های که قبلا طرح خودشان به ثبت رساندند در حال حاضر مشکل ندارند.

وی اضافه کرد: برای پروژه زباله‌سوز نوشهر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است،در سفر نوبخت به مازندران ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده و مقرر شده است که ۶۰ میلیارد تومان دیگر از محل تبصره ۱۹ اعتباری برای ساماندهی کارخانه زباله‌سوز اختصاص داده شود.

غلامی‌راد در ارتباط با وضعیت درآمدی استان مازندران، گفت: نزدیک ۱۱۰ درصد از درآمدهای استان محقق شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است، گفت: ۴۲ درصد تخصیص داشتیم، عمده طرح‌های ورزشی استان مازندران در این شرایط در ساماندهی می‌شود، بهسازی ورزشگاه متقی ساری آغاز شده برای ورزشگاه وطنی تاکنون ۲۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده اشت و ورزشگاه بابل تامین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اعلام اینکه ۱۹۰ میلیارد تومان پروژه‌های بود که بعضا تعهد دولت تمام شده بود اما به دلیل افزایش قیمت‌ها به اتمام نرسیده بود، گفت: در برخی جاها دولت تعهدی نداشت اما در همه مکان‌های که ورود پیدا کرده قبول کردند که اعتبار اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: کل اعتبار پیش از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، ۱۹۰ میلیارد تومان بود که  اعتبارات ابلاغ شده  این سفر ۵۸۰ میلیارد تومان است، بخشی از این اعتبارات تخصیص نقدی و بخشی دیگر هم اسنادی است.

غلامی‌راد با اعلام اینکه ۵ هزار پروژه نیمه‌تمام در مازندران داریم، گفت: برای اجرایی کردن این پروژه‌ها نیاز به حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان است، پروژه‌های که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته باشد اعتبارات اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول