اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کشف محموله‌های قاچاق و احتکار در خراسان شمالی؛ از کیت کرونا تا آرد و پیاز!

نیروهای انتظامی خراسان شمالی طی روزهای اخیر توانستند به محموله‌های قاچاق و احتکار کالای مختلفی ازجمله کیت بهداشتی کرونا، پیاز، آرد، چوب و کالاهای اساسی دست پیدا کرده و متهمانی را در این زمینه دستگیر کنند.

کشف محموله‌های قاچاق و احتکار در خراسان شمالی؛ از کیت کرونا تا آرد و پیاز!

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد نیروهای انتظامی در خراسان شمالی طی روزهای اخیر به کشفیات مهمی در حوزه قاچاق و احتکار کالا در استان دست پیداکرده و متهمانی را در این راستا دستگیر کردند.

کشف احتکار ۵۰۰ میلیون تومانی کالا در بجنورد

محمد غلامی از کشف احتکار کالا در مرکز خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: در پی انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مأموران کلانتری ۱۲ امام رضا (ع) و اطلاع از احتکار مقدار زیادی مواد غذایی و بهداشتی دریکی از محلات شهرستان بجنورد، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران کلانتری ۱۲ امام رضا (ع) در این رابطه محل دقیق احتکار این مقدار مواد غذایی و شوینده را مورد شناسایی قراردادند، افزود: درنهایت اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه مأموران کلانتری ۱۲ و کارشناسان سازمان صمت به محل موردنظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این مکان کالاهایی شامل انواع مواد غذایی و بهداشتی شامل مواد شوینده بهداشتی، رب، کنسروجات و... کشف و با هماهنگی مقام قضائی توقیف شد.

غلامی بابیان اینکه در بررسی انجام‌شده مشخص شد این مقدار مواد غذایی و بهداشتی در سامانه جامع سازمان صمت ثبت‌نشده است، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان سازمان صمت ارزش این مقدار مواد غذایی و بهداشتی ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت: در این رابطه یک نفر متهم نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۳۰ تن پیاز احتکار شده در اسفراین

وی از کشف ۱۳۰ تن پیاز احتکار شده به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان اسفراین خبر داد.

غلامی با اعلام جزئیات این خبر نیز گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه افرادی با هویت معلوم اقدام به نگهداری مقدار قابل‌توجهی پیاز غیرمجاز در دو انبار نموده‌اند بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان اسفراین قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران با همکاری اداره صمت ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل موردنظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این دو انبار مقدار ۱۳۰ تن پیاز که به‌صورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوز از اداره صمت نگهداری می‌شد کشف و با دستور قضائی هر دو انبار پلمپ شدند.

این مقام انتظامی بابیان اینکه ارزش این مقدار پیاز احتکار شده بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است خاطرنشان کرد: در این رابطه دو نفر متهم نیز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال شدند.

کشف ۸۰۰۰ بسته کیت بهداشتی کرونا قاچاق در استان

مقصود رستگار نیز گفت: مأموران در بازدید و بازرسی‌های صورت گرفته از خودروها و محل‌های دپوی کالای قاچاق و اقلام ممنوعه، موفق به کشف تعداد ۸۰۰۰ بسته کیت بهداشتی کرونا و ۴۹۸۰ کیلوگرم خوراک دام و طیور فاقد مجوز شدند.

وی بیان داشت: در بررسی به‌عمل‌آمده ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه ۳۵۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این عملیات‌ها ۴ متهم شناسایی و دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در جاجرم

رضا قندی نیز از کشف محموله قاچاق چوب در جاجرم خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان جاجرم در حین کنترل محور مواصلاتی "جاجرم-امیر آباد" به یک دستگاه کامیون بنز حامل بار چوب برخورد و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از متوقف نمودن خودرو در بازرسی از آن مقدار ۱۰ تن و ۷۰ کیلوگرم چوب قاچاق کشف، که خودروی کامیون به پارکینگ دلالت و چوب‌های قاچاق تحویل اداره منابع طبیعی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جاجرم با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده متشکله به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شد تصریح کرد: کارشناسان ارزش این مقدار چوب جنگلی قاچاق را حدود 250 میلیون ریال برآورد کردند.

کشف بیش از ۱۷ تن آرد و سبوس گندم قاچاق

علیرضا مظاهری نیز به محموله قاچاق آرد اشاره و اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه افرادی اقدام به حمل و نگهداری مقدار قابل توجهی کالای قاچاق در سطح استان کرده‌اند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند محل‌های نگهداری اقلام قاچاق را شناسایی کنند، افزود: کارآگاهان با حضور در این مکان‌ها موفق شدند مقدار ۶۶۷۰ کیلوگرم آرد و ۱۰۶۰۰ کیلوگرم سبوس گندم را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بابیان اینکه با بررسی به عمل آمده ارزش این مقدار کالای قاچاق ۶۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه ۶ نفر متهم نیز دستگیر که بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

مظاهری با اعلام اینکه علاوه بر این مقدار حدود دو ماه قبل نیز از یکی از همین متهمان دستگیرشده ۱۰ تن آرد قاچاق کشف‌شده بود اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از رانندگان از قاچاق بودن آرد اظهار بی‌اطلاعی می‌کند به رانندگان عزیز توصیه می‌شود قبل از بارگیری اقلام حتماً مستندات و مجوزهای لازم را رؤیت کنند تا با مشکلات این‌چنینی روبرو نشوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برخورد با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت با قدرت در سطح استان انجام می‌شود، از شهروندان عزیز خواست تا در صورت اطلاع از فعالیت این‌گونه افراد که ضربه سنگینی به اقتصاد جامعه می‌زنند، بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول