اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خسارت کرونا به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری/درب خانه خشتی باز می‌شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: در شرایط کنونی با توجه به وجود بیماری کرونا واحدهای گردشگری و اقامتی شهرستان خسارت سنگینی دیده‌اند و در مجموع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دچار خسارت شده است.

خسارت کرونا به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری/درب خانه خشتی باز می‌شود

حسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: در شهرستان رفسنجان 5 خانه بومگری فعال داریم و تعدادی خانه هم در دست اقدام هستند که به جمع خانه‌های بومگردی بپیوندند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت افزایش دو تا چندبرابری خانه‌های بومگردی را دارد، افزود: پسته در نوق و کشکوئیه ظرفیت بالایی دارد و بیش از سه ماه از سال گردشگران را می‌تواند درگیر خود کند بنابراین ایجاد خانه‌های بومگردی در این مناطق پسته‌خیز کمک بسزایی به رونق گردشگری دارد.

وی تصریح کرد: اما در شرایط کنونی با توجه به وجود بیماری کرونا واحدهای گردشگری و اقامتی خسارت سنگینی دیده‌اند و در مجموع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دچار خسارت شده است.

حسینی عنوان کرد: از زمان شیوع کرونا اکثر واحدهای گردشگری در شهرستان رفسنجان درآمد صفر داشتند و موارد اندکی هم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مجوز فعالیت، فعال بودند درصد کمی درآمد داشتند در حال حاضر هم اقامتگاه‌های بومگردی مجاز به فعالیت نیستند و پذیرش هتل‌های ما محدود است.

وی با اشاره به اینکه سفر به شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز از نظر کرونا هم محدود شده و رفسنجان هم جزو شهرستان‌های بحرانی و دارای وضعیت قرمز است، اضافه کرد: معمولا ایام پاییز گردشگران زیادی در رفسنجان داشتیم اما پاییز امسال ورود گردشگران به رفسنجان تقریبا صفر بوده است.

حسینی یادآور شد: اما علی‌رغم اینکه کرونا مراکز گردشگری و اقامتی را به تعطیلی کشاند، نسبت به آموزش و ارتقاء زیرساخت‌ها کارهای خوبی در حال انجام است، همچنین در زمینه حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا هم تسهیلات 12 درصد اعطا می‌شود که با معرفی به بانک‌ها متقاضیان می‌توانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی در خصوص واگذاری خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان به شهرداری رفسنجان گفت: فرآیند این واگذاری در حال انجام است و به‌زودی درب خانه به روی گردشگران باز می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان با ذکر این مطلب که سلامت مردم و گردشگران اولویت اول ما و همه دستگاه‌ها در حوزه گردشگری است، ابراز داشت: توصیه اکید ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و به همین دلیل اقامتگاه‌های بومگردی که اکثرا در روستاها قرار دارند را تعطیل کردیم تا از شیوع کرونا به روستاها که اکثر ساکنان آن افراد سالخورده هستند، جلوگیری شود.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول