اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

صدور بیش از 39 هزار تن کالای مشمول استاندارد اجباری از مرز مهران

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 39 هزار و 971 تن کالا مورد نظارت بازرسی بازرسان استاندارد قرار گرفت و بعد از تایید، صادرات آن‌ها از مرز مهران انجام شده است.

صدور بیش از 39 هزار تن کالای مشمول استاندارد اجباری از مرز مهران

مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 39 هزار و 971  تن کالا مورد نظارت بازرسی بازرسان استاندارد قرار گرفت و بعد از تایید، صادرات آن‌ها از مرز مهران انجام شده است.

وی افزود: بر اساس ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازار بین‌المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

مدیرکل استاندارد ایلام اظهار داشت: همچنین در این مدت تعداد 237 فقره آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی غیر مشمول استاندارد اجباری انجام شده است.

همتی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد 304 فقره اظهار نامه صادراتی در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: این اظهار نامه‌ها برای محصولات صادراتی شامل مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع شیمایی، نساجی و بسته بندی و سلولوزی بوده‌اند.

مدیرکل استاندارد ایلام افزود: نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری و کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی از مهمترین هدف‌های اداره کل استاندارد ایلام است.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول