اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

درخواست یک بالگرد جدید برای مهار آتش توسکستان/ تلاش‌ها ادامه دارد

صعب‌العبور بودن جنگل توسکستان روند اطفای حریق را طولانی کرده و این منطقه دقیقا حدود یک هفته گرفتار شعله‌های آتش است، استفاده از ظرفیت دو بالگرد هم نتوانسته مرهمی بر زبانه‌های آتش باشد و حالا با پیگیری مسوولان درخواست یک بالگرد جدید از وزارت دفاع شده است.

درخواست یک بالگرد جدید برای مهار آتش توسکستان/ تلاش‌ها ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با وجود بسیج امکانات، همکاری نیروهای داوطلب و برگزاری جلسه ستاد بحران در منطقه دچار حریق شده جنگل توسکستان اما مهار آتش به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه سخت است و این منطقه جنگلی حدود یک هفته گرفتار شعله‌های آتش است.

روزانه ۱۰ اکیپ به منطقه توسکستان اعزام می‌شوند/ بسیج ۱۴۰ نیروی انسانی برای اطفاء حریق

فرماندار گرگان در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل توسکستان همچنین نحوه ساماندهی و اعزام نیروهای امدادی به منطقه مورد حریق اظهار کرد: آتش‌سوزی که در جنگل‌های جنوب توسکستان از یکشنبه شب شروع شده بود امروز وارد ششمین روز شده است.


محمد حمیدی با اشاره به اینکه هر روز صبح ۱۰ اکیپ «هر اکیپ به استعداد ۱۴ نفر» به منطقه توسکستان اعزام می‌شوند، تصریح کرد: اکیپ‌های امدادی متشکل از قرق‌بانان محیط زیست و منابع طبیعی، محیط بانان محیط زیست، نیروهای مردمی، کوهنوردان و ... را انتخاب می‌کنیم و با یک سراکیپ به وسیله بالگرد هلال احمر آنها را به ارتفاعات هلی‌برد می‌کنیم.

وی به صعب‌العبور بودن منطقه جنگلی توسکستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جنگل توسکستان صعب‌العبور است باید از افراد خاصی استفاده کنیم تا علاوه بر اینکه خودشان در جریان کمک‌رسانی آسیب نبینند بهترین عملکرد را در ارتفاعات داشته باشند.


کمبود نیرو و تجهیزات نداریم/ فعالیت سه ساعته روزانه بالگردها بدلیل شرایط سخت

فرماندار گرگان با تاکید بر اینکه تاکنون کمبود تجهیزات و کمبود نیرو نداشتیم، ابراز کرد: از همان روز نخست آتش‌سوزی؛ دو بالگرد را بکار گرفتیم، یک بالگرد از هلال احمر برای پشتیبانی و هلی‌برد نیروها بکارگیری شد، دومین بالگرد نیز به منظور آب‌پاشی از وزارت دفاع وارد عمل شده است که بالگردها هر روز مشغول کار هستند.

حمیدی گفت: با توجه به شرایط جوی که در منطقه مورد حریق وجود دارد بالگردها شاید روزانه دو الی سه ساعت بیشتر نتوانند پرواز داشته باشند و شرایط مشکلی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای داوطلب زیادی داریم اما امکان انتقال آنها به جنگل توسکستان به دلیل صعب‌العبور بودن وجود ندارد، افزود: جنگل‌هایی که اکنون آتش‌سوزی در آن ادامه پیدا کرده است درختان آن کاملا خزان شده و کف جنگل پوشیده از برگ است و درختان زیادی که طی سال‌ها خشک شده بودند در کف جنگل هستند و استعداد آتش‌سوزی را بالا بردند.


تشکیل جلسات ستاد بحران در جنگل توسکستان/ درخواست یک بالگرد جدید از وزارت دفاع

فرماندار گرگان در خصوص شیب زیاد و صخره‌های سر به فلک کشیده که روند اطفای حریق را مشکل کرده بیان کرد: علاوه بر این مسائل، درختان سوخته‌ای که در آن منطقه روی زمین غلطان می‌شوند فرآیند آتش‌سوزی را در منطقه دیگری ایجاد می‌کنند و این اتفاق کار را نسبت به آتش‌سوزی‌های قبلی دشوار کرده است.

حمیدی گفت: روزانه در ساعات هشت صبح و ۱۶ عصر با حضور استاندار گلستان جلسات مدیریت بحران شهرستان را در محل جنگل توسکستان تشکیل می‌دهیم تمامی گزارشات به استاندار گزارش می‌شود تا برای ادامه کار تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه درخواست یک بالگرد جدید از وزارت دفاع برای اطفای حریق در جنگل توسکستان شده است، بیان کرد: این بالگرد در مسیر است تا به ظرفیت بالگردهای قبلی الحاق شود.

انتهای پیام/83001/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول