اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گفت‌وگو با سرمایه‌گذار خستگی‌ناپذیر گلستانی/ ایجاد بهترین مجموعه گردشگری ایران با جذب 300 میلیون دلار سرمایه خارجی

سرمایه‌گذار گلستانی با تقدیر از تلاش‌های استاندار گلستان، اداره‌کل اطلاعات و اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان در رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در استان گفت: جذب و حفظ سرمایه‌گذار نیازمند همبستگی و حمایت جمعی است، حمایت‌های انفرادی تاثیر جندانی ندارد.

گفت‌وگو با سرمایه‌گذار خستگی‌ناپذیر گلستانی/ ایجاد بهترین مجموعه گردشگری ایران با جذب 300 میلیون دلار سرمایه خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از دیرباز استان گلستان به عنوان یکی از قطب‌های توسعه گردشگری و استانی با زمینه‌های فراوان و قابلیت‌های بکر گردشگری معرفی شده است.

سرمایه‌گذاران بسیاری در طول دهه‌های اخیر در این استان موفق به سرمایه‌گذاری شدند اما موارد متعددی وجود داشته که بروکراسی‌های اداری و سنگ‌اندازی برخی افراد دارای مسوولیت و غیرمسوول بسیاری از سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری در این استان پشیمان کرده است.
یکی از زمینه‌های توسعه گردشگری در استان گلستان سواحل بکر و آرامی است که حتی محل پناه برخی گونه‌های در حال انقراض در دیای خزر همانند فوک خزی شده است.

سواحلی که در چند دهه گذشته بندرهای فعال و پرآوازه‌ای را به جهانیان معرفی می‌کرد و حتی امروز نیز در جزیره‌ای همانند جزیره آشوراده فرصت بزرگی برای جذب گردشگر و صنعت توریسم وجود دارد.

مدیر مجتمع گردشگری تفریحی شهر دریا در استان گلستان یکی از سرمایه‌گذارانی است که با جذب یک سرمایه‌گذار خارجی دیگر سعی دارد در سواحل گلستان اقدام به سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری کند که در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: از هشت سال گذشته با سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلار و با همکاری سرمایه‌گذاران از کشور ترکیه این پروژه را کلید زدیم.

سیدکاظم مفیدی ادامه داد: تمام مراحل قانونی و موافقت‌های وزارتخانه‌های مرتبط و کشوری آن را طی کردیم و هزینه‌‌های زیادی را متقبل شدیم اما متاسفانه در استان گلستان با موانع بسیاری برخورد کردیم.

وی تاکید کرد: حل آن مشکلات از عهده من به تنهایی خارج بود چون سنگ‌های بزرگی بود که برای برداشتن این سنگ‌ها باید مدیران استانی و بزرگان این استان پای به عرصه می‌گذاشتند.

* تلاش‌های اداره‌کل اطلاعات در حل مشکل سرمایه‌گذار
مدیر مجتمع گردشگری تفریحی شهر دریا در استان گلستان تصریح کرد: زحمات زیادی در این عرصه کشیده شد اما با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران خارجی در کمترین زمان ممکن برای سرمایه‌گذاری و یا تغییر محل سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند، انتظار ما این بود مشکلات در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

مفیدی گفت: به شخصه در طول این سال‌ها خیلی اذیت شدم و دوندگی کردم اما چون قصد داشتم در استان و کشور خودم سرمایه‌گذاری کنم منتی هم بر سر کسی ندارم اما جذب سرمایه‌گذار خارجی کار ساده‌ای نیست و انتظار می‌رفت به سرعت مشکلات برطرف شود تا سرمایه‌گذار را در کشور حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: در نهایت حدود هشت ماه گذشته با پیگیری‌هایی که از سوی استاندار محترم گلستان، دستگاه‌های امنیتی و حاکمیتی انجام شده خوشبختانه حریم بین مرزی استان‌های گلستان و مازندران در محیط زیست اصلاح شد و خدا را شاکریم که توانستیم مشکلات را حل کرده و وارد فاز جدیدی از پیشبرد پروژه شویم.

* تقدیر سرمایه‌گذار گلستانی از حمایت‌های استاندار گلستان و اداره‌کل اقتصادی
این سرمایه‌گذار گلستان تاکید کرد: اواخر سال گذشته پس از حل این مشکل سرمایه‌گذار دیگری را از کشور ترکیه با 300 میلیون دلار برای اجرای این پروژه جذب کردم و دو هفته گذشته کارها با جدیت بیشتری پیشرفت کرده و امیدواریم بتوانیم در سواحل گلستان مجموعه گردشگری بی‌نظیری را برای این مردم به بهره‌برداری برسانیم.

مفیدی با اشاره به تلاش‌های استاندار گلستان و معاونت اقتصادی اداره‌کل اطلاعات گلستان در حل مشکل پیش‌رو، گفت: من برای پرچم کشورم و غیرت ملی خودم ارزش قائلم و نمی‌خواهم سرمایه‌گذاران خارجی حس خوبی به سرمایه‌گذاری در ایران نداشته باشند.

وی افزود: اگر حمایت مسوولان نباشد و قوانین دست و پا گیر باشد باعث می‌شود سرمایه‌گذار اشتیاقی به سرمایه‌گذاری در کشور نداشته باشد و از تمام مدیرانی که در یک سال گذشته با تمام توان تلاش کردند مشکلات حل شود که سرمایه‌گذار را در کشور حفظ کنیم تشکر می‌کنم.

* اقدامات اداره‌کل اقتصاد و دارایی گلستان بی‌نظیر است
مدیر مجتمع گردشگری تفریحی شهر دریا در استان گلستان بیان کرد: تلاش‌های اداره‌کل اقتصاد و دارایی گلستان در جذب و نگهداشت سرمایه‌گذار خارجی بی‌نظیر است.

مفیدی ادامه داد: اما این اداره‌کل تنهاست و باید تمامی دستگاه‌ها به این اداره‌کل برای حفظ سرمایه‌گذار و ایجاد سرعت در کار کمک کنند و جزیره‌ای عمل نکنند.
وی افزود: این اقدامات جزیره‌ای و عدم یکپارچگی در تصمیم‌گیری‌ها باعث ایجاد مشکل برای سرمایه‌گذار می‌شود و حتی از نظر روانی و روحی، انگیزه سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد.

مدیر مجتمع گردشگری تفریحی شهر دریا در استان گلستان گفت: من در تلاشم بهترین مجموعه گردشگری ایران را با 197 هکتار در کنار ساحل زیبای دریای خزر در استان گلستان ایجاد کنم و تاکنون یک ریال از دولت درخواست نکردم و تسهیلاتی هم نخواسته‌ام و همه را با سرمایه‌گذاری خارجی تامین کردم و خودم هم میلیاردها تومان برای این مجموعه هزینه کرده‌ام.
مفیدی بیان کرد: این مجموعه به عنوان سرمایه در استان گلستان باقی خواهد ماند و نسل‌های بعد از این مجموعه استفاده خواهند کرد و از تلاش‌های استاندار پرتلاش و مردمی گلستان تشکر می‌کنم که موضوعات را با جدیت پیگیری کردند.

وی افزود: جذب و حفظ سرمایه‌گذار نیازمند حمایت جمعی در استان است و استاندار و یا معاونت اقتصاد و دارایی به تنهایی نمی‌توانند مشکلات را حل کنند و پیشنهاد من بر این است یک اتاق واحد برای جذب و حفظ سرمایه‌گذار و پیگیری جدی اخذ مجوزها و پیگیری‌های مربوطه تشکیل شود تا سرمایه‌گذار با کمترین مشکل در استان سرمایه‌گذار کرده و به نتیجه برسد.

انتهای پیام/83004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول