اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

طرح پارکومتر در ۳۲ معبر شهر قم اجرایی می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به مشکلات پارک حاشیه‌ای در خیابان‌ها با اخذ مصوبه از شورای ترافیک استان معابر اصلی شهر به ۳۲ معبر ارتقا یافت.

طرح پارکومتر در ۳۲ معبر شهر قم اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی نیک یکی از چالش‌های شهر قم را ساماندهی پارک حاشیه‌ای دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات شهر قم در پارک حاشیه‌ای تعداد پایین معابر در اجرای سیستم پارکومتر بوده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تعداد معابر شهر را ۸ معبر دانست و افزود: در طرح جامع ترافیک شهر قم یکی از مباحث موردتوجه بررسی معابر شهر و انجام مطالعات تکمیلی تعیین معابر اصلی بود.

نیک از افزایش معابر اصلی شهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مشکلات پارک حاشیه‌ای در خیابان‌ها با اخذ مصوبه از شورای ترافیک استان معابر اصلی شهر به ۳۲ معبر ارتقا یافت.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات پارک حاشیه‌ای شهروندان تمام خیابان‌هایی که مردم با جای پارک مشکل داشتند به این معابر اضافه‌شده و سیستم‌های جدید پارکومتر در آن اجرا و نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه جای پارک در حاشیه معابر اصلی شهر، تصریح کرد: در سیستم‌های جدید پارک در نیم ساعت نخست رایگان بوده و اما با گذاشت نیم ساعت نرخ پارک به‌صورت واقعی و به‌روز محاسبه می‌شود.

نیک همچنین از انجام مراحل پایانی نصب و خط‌کشی در بلوار محمدامین (ص) خبر داد و گفت: سیستم‌های جدید پارکومتر بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام‌شده در حال اجرا بوده و در فاز نخست بلوار محمدامین(ص) و صفاییه در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: برای توزیع عادلانه پارک بر اساس مصوبه جدید شورای اسلامی شهر و شورای عالی ترافیک کشور و همچنین شورای ترافیک استان نرخ پارک حاشیه‌ای افزایش پیداکرده و به نرخ حقیقی آن نزدیک شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نحو پرداخت هزینه پارک را تشریح و بیان کرد: بر اساس سیستم جدید بعد از گذشت نیم ساعت نخست هزینه پارک با توجه بر اساس پلاک خودرو پارک شده محاسبه‌شده و صاحب خودرو به مدت یک ماه فرصت پرداخت هزینه پارک خود را دارد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول