اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش‌ فلسطینی‌ها به‌ انتخاب بایدن؛ موضع آمریکا درباره فلسطین تغییری نخواهد داشت

مقامات مختلف فلسطینی «دونالد ترامپ» را بدترین رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهور عصر جدید خواندند اما اعلام کردند، با انتخاب «جو بایدن» تغییر زیادی در موضع سیاسی آمریکا در قبال مسأله فلسطین پیش‌بینی‌ نمی‌شود.

واکنش‌ فلسطینی‌ها به‌ انتخاب بایدن؛ موضع آمریکا درباره فلسطین تغییری نخواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیروز (شنبه) بالاخره پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام شد و واکنش‌های فلسطینی به این موضوع ادامه دارد.

«دونالد ترامپ» در دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری خود اقداماتی را در قبال مسأله فلسطین اجرایی کرد که برای فلسطینی‌ها بسیار گران بود از جمله این اقدامات طرح موسوم به «معامله قرن»، انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و سریال عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی است.

نبیل شعث

در همین زمینه «نبیل شعث» مشاور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به خبرگزاری «آناتولی» گفت: دوره‌ای بدتر از دوره ترامپ وجود ندارد و خلاص شدن از وی موفقیت است.

وی با این حال افزود: (با آمدن بایدن) تغییر زیادی را در موضع سیاسی آمریکا در قبال مسأله فلسطین پیش‌بینی نمی‌کنیم.

شعث ادامه داد، با آنچه از بایدن و معاون وی شنیده شده، انتظار می‌رود که وی متوازن‌تر باشد.

وی درباره فرصت بازگشت به مذاکرات سازش و نیز ازسرگیری رابطه رام‌الله با آمریکا هم گفت، بایدن به زمان نیاز دارد تا برنامه خود را بچیند، ملت آمریکا رئیس‌جمهور خود را انتخاب کرده و این فرصتی برای بهبود وضعیت است.

بایدن پیشتر گفته بود، در صورت پیروزی، کمک‌ها را به فلسطینی‌ها باز می‌گرداند و برای تقویت راهکار دو دولتی تلاش می‌کند.

حنان عشراوی

«حنان عشراوی» عضو کمیته مرکزی «ساف» هم در واکنش به پیروزی بایدن اعلام کرد: آمریکا از ترامپ خلاص شد.

مصطفی البرغوثی

«مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطینی هم کنار رفتن ترامپ را اتفاقی مثبت خواند و گفت، وی بدترین رئیس‌جمهور آمریکا و بدترین رئیس‌‍جمهور دوره جدید برای تمام بشریت بود.

وی به خبرگزاری آناتولی گفت، ترامپ روابط بین‌المللی را از هم گسیخت و تلاش کرد جهان را به سمت قانون جنگل بکشاند. بدترین کاری که ترامپ در قبال ملت فلسطین انجام داد معامله قرن بود.

تیسیر خالد

«تیسیر خالد» عضو کمیته اجرایی ساف نیز اعلام کرد، نتایج انتخابات آمریکا آغاز پایان دوره تاریکی بود که ترامپ تلاش کرد آن را بر منطقه تحمیل کند.

وی افزود، ترامپ بر هوچی‌گری سیاسی و نادیده گرفتن قانون بین‌المللی تکیه داشت و ارزش‌های دموکراتیک، آزادی، مساوات و حقوق بشر را هیچ می‌پنداشت.

جنبش مجاهدین

جنبش «مجاهدین» هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، سقوط ترامپ سقوط سیستم‌هایی است که از شیطان علیه امت خود و فلسطین کمک می‌گیرند. حساب باز کردن بر تغییر دولت‌های آمریکا برای تحقق حقوق فلسطینی هدر دادن وقت است و شکست آن ثابت شده است.

حزب «الشعب»

«ولید العوض» عضو دفتر سیاسی حزب «الشعب» هم اعلام کرد، ترامپ در طول چهار سال تلاش کرد که مسأله فلسطین را نابود کند اما ملت فلسطین مقاومت کرد اما امروز نیز نباید بر روی انتخاب بایدن زیاد حساب باز کرد بلکه تکیه همیشه باید بر روی وحدت ملت باشد.

کمیته‌های مقاومت مردمی

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین نیز اعلام کرد، بایدن و ترامپ دو روی سکه شر و تروریسم هستند و هر دوی آنها از دشمن صهیونیستی حمایت می‌کنند.

خالد مشعل

«خالد مشعل» رهبر پیشین حماس نیز پیش‌بینی کرد با انتخاب جو بایدن ممکن است موج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کمرنگ‌ شود و در ادامه افزود، اما این در حد فراهم کردن بستر سیاسی توسط آمریکا برای ادامه مذاکرات سازش نیست.

خالد مشعل تأکید کرد، مذاکرات سازش و توافق «اسلو» شکست خورده اما نمی‌توان مقاومت شکست نخورده است.

رئیس دفتر پیشین حماس ادامه داد، تفاوت‌هایی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در سیاست خارجی آمریکا بویژه درباره مسأله فلسطین وجود دارد و دولت بایدن ممکن است با «معامله قرن» و طرح اشغال اراضی کرانه باختری همراه نشود اما اسرائیل را نیز مجازات نخواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول