اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حضور دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان

دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹ از سوی پایگاه علمی ISC حضور یافت.

حضور دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان قرار گرفته و حوزه‌های موضوعی این رتبه‌بندی در ۶ رده اصلی و ۴۲ زیر رده قرار می‌گیرند.

۶ رده اصلی شامل علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی- بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی عنوان شده است.

در حوزه موضوعی مهندسی مکانیک، ۱۶ دانشگاه از ایران حضور دارند که دانشگاه سمنان توانست در این حوزه رتبه (۳۵۰-۳۰۱) را در جهان به دست آورد.

در حوزه موضوعی مهندسی و فناوری که با رده‌بندی‌های (مهندسی برق، الکترونیک، عمران، مکانیک، مواد، مهندسی شیمی، مهندسی پزشکی، محیط‌زیست، بیوتکنولوژی محیطی، بیوتکنولوژی صنعتی، فناوری نانو و سایر علوم مهندسی و فناوری‌های دیگر) تقسیم‌بندی شده، دانشگاه سمنان رتبه جهانی (۷۰۰-۶۰۱) را از آن خود کرده است.

بر اساس این رتبه‌بندی، در رشته ریاضیات ۱۸ دانشگاه از ایران در این رتبه‌بندی جهانی حضور دارند که دانشگاه سمنان رتبه (۷۰۰-۶۰۱) را کسب کرده است.

در رشته مهندسی مواد هم ۱۳ دانشگاه از ایران در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان از سوی ISC حضور دارند و دانشگاه سمنان در این رشته نیز توانسته رتبه (۷۰۰-۶۰۱) را به دست آورد.

نخستین نسخه این رتبه‌بندی با نام ISC World University Rankings by Subject برای بیش از دو هزار دانشگاه جهان در سال ۲۰۱۹ منتشرشده است و در رتبه‌بندی موضوعی ۲۰۱۹ ISC از ایران ۳۵ دانشگاه حضور دارند.

رتبه‌بندی موضوعی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بر اساس چهار معیار کلی آموزش، پژوهش، فعالیت بین‌المللی و نوآوری انجام می‌گیرد که معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد، بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه سمنان در سال‌های اخیر توانسته در اکثر نظام‌های رتبه‌بندی معتبر ملی و بین‌المللی نظیر لایدن، تایمز، شانگهای و .... حضور درخشانی داشته باشد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول