اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

فرمانده هوانیروز ارتش: نخستین بالگرد ملی به زودی ساخته می‌شود/ «سامانه‌ دید در شب» ایران آماده ارائه به کشورهای همسایه

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: با توجه به دستور رهبر معظم که گفتند باید بالگرد ملی ساخته شود، طراحی‌ها انجام شده و با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش این کار در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک نخستین بالگرد ملی را خواهیم ساخت.

فرمانده هوانیروز ارتش: نخستین بالگرد ملی به زودی ساخته می‌شود/ «سامانه‌ دید در شب» ایران آماده ارائه به کشورهای همسایه

امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش گفت: امروز ناوگان عظیم بالگردی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در حوزه توان رزمی و قدرت بازدارندگی به عنوان قدرت برتر خاورمیانه محسوب می‌شود.

امیر قربانی خاطرنشان کرد: در بحث قطعه سازی توانستیم نهضت قطعه سازی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، را ایجاد کنیم و ۵۰۰ نوع قطعه در هوانیروز ساخته می‌شود که بر روی بالگردها نصب شده است.

وی که با ایرنا گفتگو می‌کرد، نصب سامانه‌ دید در شب را یکی از پروژه‌های هوانیروز عنوان کرد و گفت: یکی از کارهایی که برای نخستین بار در کشور و منطقه خاورمیانه توسط متخصصین و خلبانان و پرسنل فنی هوانیروز و شرکت‌های دانش بنیان به صورت یک مجموعه اجرا شد، نصب سامانه دید در شب بر روی بالگردها و تست ‌آن در رزمایش‌ها و تمرینات شبانه در مناطق عملیاتی بود.

 فرمانده هوانیروز ارتش افزود: امروز آماده ارائه و نصب این سامانه برای هر نیرو و سازمان دیگر و حتی کشورهای اسلامی، دوست و برادر هستیم که البته در این زمینه صحبت‌هایی هم شده است.

امیر قربانی با اشاره به دستاوردهای هوانیروز در زمینه سامانه‌ها و موشک‌های نقطه زن هم گفت: امروز سامانه‌های نوین و به روزی که روی بالگردهای دنیا نصب است، روی بالگردهای هوانیروز نصب شده و در این زمینه آماده پشتیبانی از نیروهای مسلح در هر نوع ماموریت و عملیاتی هستیم.

امیر قربانی با اشاره به اقدامات هوانیروز برای اورهال کردن بالگردها گفت: اورهال کردن بالگردها کار سنگینی بود که با حمایت‌های فرمانده نیروی زمینی ارتش و سلسله مراتب فرماندهی امروز به جایی رسیدیم که تمام تعمیرات بالگردها توسط متخصصین هوانیروز انجام می‌شود.

وی درباره ساخت بالگرد ملی هم گفت: با توجه به دستور رهبر معظم که گفتند باید بالگرد ملی ساخته شود، طراحی‌ها انجام شده و با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش این کار در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک نخستین بالگرد ملی را خواهیم ساخت.

امیر قربانی تصریح کرد: در تامین قطعات نیازی به واردات نداریم ‌و حتی می‌توانیم به کشورهای اسلامی و دوست کمک کنیم.

فرمانده هوانیروز با بیان اینکه هوانیروز عراق اخیرا بازدیدی از هوانیروز ما داشتند و قرار شد ما هم بازدید متقابلی داشته باشیم، گفت: طرف عراقی خیلی مایل بود که از قطعات ما خریداری کند و سامانه‌های دید در شب تولید کشورمان روی بالگردهای آنها نصب شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول