اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

کاهش 22 هزار و 402 واحدی شاخص بورس تهران / معاملات بورس و فرابورس 4 هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند سقوط قرار گرفت و در نهایت با کاهش 22 هزار و 402 واحد روبرو شد و ارزش معاملات بورس به 2.2 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

کاهش 22 هزار و 402 واحدی شاخص بورس تهران / معاملات بورس و فرابورس 4 هزار میلیارد تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حال و روز بورس اوراق بهادار تهران این روزها اصلاً خوش نیست و سهامداران حقیقی که با هزار امید و آرزو به این بازار راه پیدا کرده‌اند، همچنان ناامیدانه به تابلوی بورس نگاه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که شاخص‌های آن قرمز بوده و شاخص کل بورس مرتب کاهش پیدا می‌کند.

امروز نیز در پایان معاملات شاخص کل بورس با کاهش 22 هزار و 402 واحد به رقم یک میلیون و 240 هزار و 484 واحد رسید. همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن با کاهش 2 هزار و 708 واحد به رقم 368 هزار و 866 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 714 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در بورس تهران بیش از 2.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 275 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 288 میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس را هم به این رقم اضافه کنیم که امروز بیش از هزار و 802 میلیارد تومان در فرابورس معامله شد، بنابراین مجموع ارزش معاملات بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران امروز بیش از 4 هزار و 90 میلیارد تومان شد.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس به رنگ قرمز درآمده و حکایت از کاهش شاخص‌ها داشت. به گونه‌ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام 1.7 درصد کاهش یافتند. همچنین شاخص کل بورس و شاخص قیمت هر دو با معیار هموزن امروز هر کدام 73 صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 1.8 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 2.3 درصد عقب‌نشینی کرد و شاخص بازار دوم بورس با معاملات بلوکی 1.1 درصد کاهش یافت.

نمادهایی که قبلا به عنوان شاخص‌ساز شناخته می‌شدند امروز همگی در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند به گونه‌ای که نمادهای ملی مس، گل گهر، فولاد مبارکه، ایران خودرو، بانک ملت، پتروشیمی پارس و پالایش نفت تهران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران امروز شامل تأمین سرمایه امین، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، لیزینگ پارسیان، تولید نیروی برق آبادان، دارویی برکت، کاشی تکسرام و سرماآفرین بودند.

امروز در فرابورس ایران همچنین شاخص کل 273 واحد عقب نشست و به رقم 15 هزار و 617 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران امروز بیش از یک میلیون و 62 هزار میلیارد تومان شد.

امروز همچنین معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 839 میلیون اوراق بهادار، سهام و حق تقدم در قالب 164 هزار نوبت معامله و به ارزش هزار و 802 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز نماد صنعتی مینو به تنهایی بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و در طرف دیگر نمادهای آریاساسول، هلدینگ معدنی خاورمیانه، سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی مارون به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

امروز نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل برق و انرژی پیوند گستر پارس، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک، توسعه مسیر برق گیلان، رایان هم‌افزا، پلیمر آریا ساسول، شیر پاستوریزه پگاه گیلان و بیمه تجارت نو بوده‌اند.

به گزارش فارس، برخی کارشناسان دلیل ریزش شاخص بورس را تقاضا برای فروش سهام عدالت و نیز ترس مردم به خاطر ریزش بیشتر شاخص بورس عنوان کرده‌اند.

همچنین بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا روند نزول قیمت ارز و سکه در بازار شروع شده که این امر در کاهش شاخص بورس تهران هم اثر گذاشته است.

البته کارشناسان با توجه به گزارش عملکرد شرکت‌های بورسی و نیز اصلاح قیمت‌هایی که ظرف دو ماه گذشته در بورس شاهد بودیم، عنوان می‌کنند بسیاری از سهام موجود در بازار واقعا به قیمت ارزنده‌ای رسیده و اکنون وقت خریدن سهام ارزان شده و نه زمان فروش سهام است.

کارشناسان عنوان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند کسانی در بازار برنده می‌شوند که در شرایط رکودی این ریسک را بپذیرند و سهام ارزان قیمت بازار را خریداری کنند و با داشتن استراتژی بلندمدت در آینده سود مناسبی نصیب‌شان شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول