اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شفافیت آراء باعث کاهش تعارض منافع و جلوگیری از نفاق می‌شود

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شفافیت آراء باعث کاهش تعارض منافع و جلوگیری از رفتارهای منافقانه می‌شود و باعث می‌شود نمایندگان به هنگام رای گیری به جای منافع شخصی، منافع عمومی را در نظر بگیرند.

شفافیت آراء باعث کاهش تعارض منافع و جلوگیری از نفاق می‌شود

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مصوبه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس درباره شفافیت آراء نمایندگان گفت: این حق مردم است که بدانند نمایندگان آنها چه رایی می‌دهند و به ویژه در طرح‌ها و لوایحی که در آنها در باره آینده کشور تصمیم‌گیری می شود ضروری است آراء شفاف باشد.

وی افزود: همانطور که گفتم ضرورت دارد در مورد طرح‌ها و لوایحی که آینده کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و نیز مربوط به مسائل معیشتی مردم است،‌ آراء شفاف باشد تا مردم بدانند که نمایندگان آنان چه رایی داده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این در مورد طرح‌ها و لوایح حساسی که ذکر شده، نمایندگان باید در قبال رأیی که داده‌اند پاسخگو باشند البته بدیهی است که آینده در مورد آنها به خاطر آراء‌شان قضاوت خواهد کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: علاوه بر این شفافیت موجب کاهش تعارض منافع و مدیریت آنها می‌شود و نماینده هنگام رأی دادن به جای این که منافع شخصی خود را در نظر بگیرد و به فکر این باشد منافعی را برای آینده خود تأمین کند، منافع عموم و مصالح کشور را در آراء خود مدنظر قرار دهد.

وی افزود: ما همواره شاهد این هستیم که افراد در جمع‌های مختلف مواضع مختلف و متناقضی را اتخاذ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و به ویژه در تبلیغات انتخاباتی وعده‌هایی می‌دهند و پس از کسب آراء مردم به این وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: شفافیت باعث می‌شود تا جلوی این رفتارهای منافقانه گرفته شود و افراد به ویژه در تبلیغات انتخاباتی خود از دادن وعده‌های دروغ پرهیز کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: البته باید مراقب بود که شفافیت لوث نشود و به جای پرداختن به متن، مسائل حاشیه‌ای جایگزین متن و بطن کار نشود و باید برای شفافیت حد و مرزی قائل شد و ضروری است که بدانیم مسائل کشور دارای طبقه‌بندی‌هایی است و لازم است تا حد و حدودها در بحث شفافیت به طور جد رعایت شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول