اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تقدیم سلطان عمان کرد

علی نجفی خوشرودی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در مسقط امروز استوارنامه خود را تقدیم«هیثم بن ‌طارق آل‌سعید» سلطان عمان کرد.

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تقدیم سلطان عمان کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی نجفی خوشرودی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در مسقط امروز (یکشنبه) ضمن دیدار با «هیثم بن‌ طارق آل‌سعید» سلطان عمان استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

سفیر ایران در این خصوص در توئیتی با اشاره به ملاقاتش با سلطان عمان نوشت که اراده رهبران عالی دو کشور بر توسعه روابط استوار است و دو کشور به دنبال ارتقای روابط هستند.

نجفی خوشرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط ۱۶ شهریور ماه نیز در دیدار با سید بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه این کشور، رونوشت استوارنامه خود را تسلیم کرده بود.

وی ۳۱ مرداد ماه با استقبال مسئول تشریفات وزارت خارجه عمان و اعضای سفارت در فرودگاه بین المللی مسقط وارد عمان شد.

وی در سخنانی در جمع اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط  ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط بین دو کشور، بر تقویت و گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه تاکید کرد. 

به گزارش فارس، نجفی خوشرودی جایگزین حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا نوری شاهرودی» شده است.

نجفی خوشرودی که متولد ۱۳۴۹ شهر بابل است. دارای مدارک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران ۱۳۷۲، کارشناسی ارشد روابط بین الملل (‌دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی ) از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه ۱۳۷۵ و دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه تهران در مرحله رساله است.

نجفی خوشرودی پیش از این به عنوان کارشناس حوزه معاونت امور حقوقی و بین‌المللی، کارشناس حوزه معاونت اروپا و ‌آمریکای وزارت خارجه، دبیر دوم، مسئول بخش اقتصادی و کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، معاون اداره اول کشورهای مشترک المنافع و رئیس اداره دوم کشورهای مشترک المنافع و همسایگان شمال‌‌غربی وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران همچنین در طی سال‌های  ۱۳۹۱ - ۱۳۹۵ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان به فعالیت پرداخته است و پس از آن از در طی سال‌های ۱۳۹۵ - ۱۳۹۹ نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده است.

نجفی خوشرودی از هفتم خرداد ۱۳۹۹ تاکنون در سمت مشاور وزیر امور خارجه به فعالیت مشغول بوده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول