اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و باران دوباره از فردا در کشور/ چند توصیه به کشاورزان در روزهای بارانی

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعدازظهر فردا 19 آبان با ورود سامانه بارشی به کشور مجددا برف و باران خواهیم داشت، گفت: با توجه به بارش های پیشِ رو کشاورزان چندین توصیه را در دستور کار قرار دهند.

برف و باران دوباره از فردا در کشور/ چند توصیه به کشاورزان در روزهای بارانی

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و سواحل شمالی کشور بارش باران و همچنین در ارتفاعات البرز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر امروز مواج است، ادامه داد: امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس در نوار غربی کشور، جزایر شمال خلیج فارس و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد داریم.

وی افزود: روز دوشنبه ۱۹ آبان به طور موقت از میزان ابرناکی و بارش در کشور کاسته می شود و فقط در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور مجدداً در استان‌های واقع در نیمه غربی کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

ضیائیان افزود: امروز و فردا کاهش دما در شرق سواحل شمالی کشور و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و بیشترین میزان کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه در شمال شرق کشور خواهد بود.

وی افزود: روز سه شنبه ۲۰ آبان دامنه بارش ها علاوه بر نیمه غربی کشور، استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز را هم در بر می گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، بارش ها نیمه شمالی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد و شمال استان های فارس، بوشهر و کرمان را هم در برمی‌گیرد.

* چند توصیه برای کشاورزان در این روزهای بارانی 

ضیائیان اظهار کرد: با توجه به بارش های پیش رو توصیه می شود در استان گیلان بررسی بارهای باغات کیوی با توجه به وزش باد، خودداری از محلول پاشی و کودپاشی باغات و مزارع در دستور کار اشد؛ همچنین در استان کردستان توصیه می شود تسریع در برداشت سیب زمینی و انار و انتقال به انبار در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری ضرورت دارد تسریع در برداشت سیب زمینی و چغندر قند و استفاده از کود سولوپتاس در مزارع کلزا در دستور کار قرار گیرد؛در استان ایلام تسریع در برداشت برنج در مناطق سردسیر، در استان زنجان جمع آوری سیب زمینی و چغندر قند و انتقال به انبار و در استان لرستان تسریع در برداشت چغندر قند در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در استان خوزستان کشاورزان تسریع در برداشت برنج باقیمانده، انتقال خرما و برنج از فضای باز به انبار ها و عدم آبیاری ذرت را در دستور کار قرار دهند.

ضیائیان افزود: توصیه می شود در استان همدان ترمیم و استحکام پوشش گلخانه ها، برداشت چغندر قند بعد از بارش ها وپوشش دهی جایگاه های تهیه کشمش، در استان گلستان کشت کلزا با توجه به بارش ها و در استان مازندران عدم محلول پاشی مرکبات و تسریع در برداشت برنج راتون و برنج کشت مجدد در دستور کار باشد.

* آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۱ درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول