اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مهار آتش در اکثر نقاط جنگل توسکستان به پایان رسید/ منطقه توسکستان اسب وحشی ندارد

فرماندار شهرستان گرگان گفت: آخرین مشاهدات و بررسی‌های انجام شده توسط تصاویر ماهواره‌ای از محل آتش‌سوزی در شب گذشته نشان داد مهار آتش در اکثر نقاط جنگل به پایان رسیده و تنها در یک نقطه، مهار آتش به طور کامل انجام نشده است.

مهار آتش در اکثر نقاط جنگل توسکستان به پایان رسید/ منطقه توسکستان اسب وحشی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: سه تیم ۴٠ نفره در محل آتش سوزی در ارتفاعات توسکستان مستقر هستند و مهار آتش در تنها نقطه باقیمانده از جنگل هم توسط نیروهای امدادی در شب گذشته به پایان رسید.

وی تصریح کرد: از ابتدای صبح امروز (یکشنبه) با شروع بارندگی در ارتفاعات، تیم های اعزامی محل را ترک کرده و به سمت پایین منتقل شده‌اند.

فرماندار گرگان افزود: شواهد نشان می‌دهد مهار آتش به صورت کامل در شب گذشته انجام شده است و با شروع بارش باران و خیس شدن درختان، این کار با سرعت بیشتری در حال انجام است.

* رصد تصاویر ماهواره‌ای ارتفاعات توسکستان توسط تیم‌های متخصص در طول شبانه‌روز

حمیدی افزود: با توجه به شرایط موجود، تمامی مناطق در ارتفاعات توسکستان توسط تیم‌های متخصص از طریق تصاویر ماهواره‌ای در طول شبانه‌روز رصد خواهد شد تا به محض وقوع دوباره آتش، تیم‌های امدادی با تجهیزات کامل اعزام شوند.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: شب گذشته تنها در یک نقطه حریق داشتیم وبا تلاش نیروهای مختلف، آتش در مناطق دیگر مهار شده بود.

* توسکستان با ذخیره‌گاه‌های سرخدار استان کیلومترها فاصله دارد/ آتش‌سوزی غالباً به‌صورت کف‌سوز بوده و با وجود اینکه به درختان سرپا و سبز شُک وارد می‌شود اما خشک نمی‌شوند
ابوطالب قزلسفلو اظهار کرد: از دقایقی قبل باران خوبی در توسکستان شروع به باریدن کرده، البته باران در منطقه «اولنگ» در ارتفاعات توسکستان هنوز شدید نیست.
وی تصریح کرد: امیدواریم با بارش مناسب باران زغال‌هایی که در سطح این منطقه وجود دارد به‌طور کامل خاموش شود.
مدیرکل منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه سطح این حریق نسبت به حریق‌های سال ۱۳۸۹ و دیگر سال‌ها بسیار ناچیز است، گفت: آتش‌سوزی غالباً به‌صورت کف‌سوز بوده و با وجود اینکه به درختان سرپا و سبز شُک وارد می‌شود اما خشک نمی‌شوند.
قزلسفلو با اشاره به اینکه توسکستان با ذخیره‌گاه‌های سرخدار استان کیلومترها فاصله دارد، خاطرنشان کرد: در این منطقه به‌صورت تک درخت و خیلی محدود سرخدار وجود دارد.
وی در خصوص خبر اسب‌های وحشی و فرار آنها از این منطقه گفت: این منطقه اسب وحشی ندارد و این اسب‌ها برای کشاورزان هستند که در خارج از فصل کشاورزی آنها را برای چرا رها می‌کنند.

انتهای پیام/2307/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول