اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار متخصصان درباره دولت موقت ترامپ در دو ماه آینده و وخیم‌تر شدن بحران کرونا

کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا با توجه به موقتی بودن دولت و نبود برنامه مشخصی برای مبارزه با کرونا، شرایط همه‌گیری در آمریکا در دو ماه آینده تا زمان تحویل قدرت در این کشور را وخیم پیش‌بینی کردند.

هشدار متخصصان درباره دولت موقت ترامپ در دو ماه آینده و وخیم‌تر شدن بحران کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از شکست «دونالد ترامپ» در انتخابات آمریکا و با توجه به این که دو ماه تا تحویل قدرت در این کشور باقی مانده، کارشناسان بهداشت و درمان درباره در پیش بودن روزهای بدتر کرونایی در این کشور هشدار داده‌اند.

به گفته کارشناسان، راه‌بندان سیاسی بوجود آمده در نتیجه انتخابات آمریکا و روزهای پایانی دوره ریاست‌جمهوری کنونی این کشور، در حالی بحران همه‌گیری کرونا در آمریکا را تشدید می‌کند که این همه‌گیری در حال وارد شدن به مرگبارترین مرحله خود است.

به نوشته روزنامه انگلیسی «گاردین»، دولت آمریکا با توجه به نزدیک بودن فصل سرما و تعطیلات، همچنان برنامه مشخصی برای مقابله با همه‌گیری کرونا ندارد و به انجام آزمایش و تایید نهایی واکسن امید بسته است.

دکتر «کارلوس دل ریو» رئیس اجرایی دانشکده پزشکی دانشگاه «اموری» در جورجیا در این خصوص گفت: راهبرد (دولت آمریکا) اگر بخواهید در یک کلمه خلاصه کنید «امید» است که راهبرد محسوب نمی‌شود.

به گفته این کارشناسان، با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ و وضعیت اقتصادی متزلزل شده و کمک دولتی رو به پایان، عدم پاسخ هماهنگ به همه‌گیری در روزهای باقی مانده از دولت کنونی، پیامدهای جدی به همراه خواهد داشت.

دکتر «مگان رنی» پزشک اورژانس دانشگاه «براون» در تحلیل خود گفت: در حال حاضر به سمت بدترین (مرحله) همه‌گیری پیش می‌رویم. با توجه به آنچه در ماه‌های آتی رخ می‌دهد، میزان شیوع و تلفات در کشور ما به میزان زیادی خواهد رسید.  

به نوشته گاردین، خیزش موارد ابتلا در فصل پاییز در آمریکا نشان داده که این کشور در وخیم‌ترین شرایط ابتلا از ابتدای همه‌گیری قرار دارد. بنابر آمار مختلف، در هفته گذشته، آمریکا به رکورد ۱۰۰ هزار مبتلا در روز رسید که این ابتلاهای جدید از بستری‌های جدید و مرگ‌های جدید خبر می‌دهند. تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دل ریو پیش‌بینی کرد اگر وضع همینطور پیش برود و فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک در آمریکا رعایت نشود، میزان شیوع در این کشور تا تعطیلی روز شکرگذاری به ۲۰۰ هزار مورد در روز برسد.

بنابر این گزارش، نشانه‌های ناخوشایند دیگری هم وجود دارد. موارد ابتلا در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبت از افراد خاص به دلیل گسترش شیوع در جوامع اطراف، در حال افزایش است.

ساکنان این مراکز کمتر از یک درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند اما بیش از ۴۰ درصد آمار فوتی‌ها مربوط به این افراد است. به علاوه این که با توجه به سرد شدن هوا و فرا رسیدن فصل تعطیلات، مردم به دورهمی‌های خانوادگی در فضاهای بسته روی می‌آورند.

با توجه به وضعیت اقتصادی بوجود آمده در نتیجه همه‌گیری، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنا ابراز امیدواری کرده برنامه زمانبندی بسته جدید کمکی ویروس کرونا را تسریع کند تا قبل از تحلیف بایدن لایحه آن تصویب شود. اما با توجه به وضعیت سیاسی بوجود آمده و عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ، مشخص نیست واکنش وی چه خواهد بود.

بایدن در حالی شب گذشته به وقت تهران، خود را بعنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده معرفی کرد که ترامپ با صدور بیانیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

پیش از آن نیز ترامپ در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت که خودش با ۷۱ میلیون رأی قانونی، پیروز انتخابات شده اما ناظران آنها اجازه ورود به اتاق‌های شمارش رأی را پیدا نکردند.

ترامپ همچنین در بیانیه‌ای وعده داد که نبرد حقوقی ستاد انتخاباتی وی از فردا (دوشنبه) آغاز خواهد شد و افزود: «تا زمانیکه مردم آمریکا شمارش صادقانه آراء که شایسته آنهاست و دموکراسی طلب می‌کند، به دست نیاورند، آرام نخواهم گرفت».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول