اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ظریف: جهان منتظر است دولت جدید آمریکا قلدری‌ را کنار بگذارد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتخابات در آمریکا، خواستار پایان قلدری از سوی سران این کشور و روی آوردن به چندجانبه‌گرایی، همکاری و احترام به قانون شد.

ظریف: جهان منتظر است دولت جدید آمریکا قلدری‌ را کنار بگذارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توییتری به انتخابات در آمریکا واکنش نشان داد.

ظریف در این پیام نوشت: مردم آمریکا حرف خود را بیان کردند و جهان هم‌اکنون نظاره‌گر است که آیا رهبران جدید، روش مخرب، ضدقانون و قلدرمابانه رژیم در حال خروج (ترامپ) را رها می‌کنند و چندجانبه‌گرایی، همکاری و احترام به قانون را می‌پذیرند یا خیر.

کردار مهم‌ترین چیز است.

سوابق ایران (روشن است): عزتمداری، منافع و دیپلماسی مسئولانه.

«جو بایدن» شب گذشته به وقت تهران، خود را بعنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده معرفی کرد. در مقابل، ترامپ با صدور بیانیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

پیش از آن نیز ترامپ در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت که خودش با ۷۱ میلیون رأی قانونی، پیروز انتخابات شده اما ناظران آنها اجازه ورود به اتاق‌های شمارش رأی را پیدا نکردند.

ترامپ همچنین در بیانیه‌ای وعده داد که نبرد حقوقی ستاد انتخاباتی وی از فردا (دوشنبه) آغاز خواهد شد و افزود: «تا زمانیکه مردم آمریکا شمارش صادقانه آراء که شایسته آنهاست و دموکراسی طلب می‌کند، به دست نیاورند، آرام نخواهم گرفت».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول