اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

فضائلی: تنوع فعالیت های «بیژن مقدم» در حوزه رسانه قابل توجه است

کارشناس مسائل رسانه، گفت: آقای «بیژن مقدم» در تمام این سالها در رسانه های انقلابی حضور داشته و پای کار انقلابی خود ایستاده و در این چند دهه که عرصه مطبوعات پر چالش بوده است، او در این عرصه ثابت قدم مانده که از این حیث نیز سابقه قابل دفاعی دارد.

فضائلی: تنوع فعالیت های «بیژن مقدم» در حوزه رسانه قابل توجه است

«مهدی فضائلی»، کارشناس مسائل رسانه در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، درباره «هجدهمین انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات»، گفت: همانطور که می دانید هیئت نظارت مطبوعات وظیفه رسیدگی به درخواست صدور پروانه و تشخیص صلاحیت متقاضیان پروانه و مدیران مسئول را به عهده دارد و رسیدگی به بعضی از تخلفاتی که احیانا توسط مطبوعات اعم از مکتوب و سایت های خبری است نیز از جمله وظایف آنها است.

وی ادامه داد: این ترکیب نیز نماینده هایی از قوه قضائیه، وزارت ارشاد، مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... هستند و یکی از مدیران مسئول مطبوعات نیز به عنوان نماینده عضو این هیئت هستند. لذا انتخاب فردی که به عنوان نماینده مدیران مسئول می خواهد در این هیئت قرار بگیرد و این مسئولیت را عهده دار شود از جهت های مختلفی حائز اهمیت است و فکر می کنم آقای «بیژن مقدم» بیشترین صلاحیت را در این بین دارد.

فضائلی در ادامه نیز بیان داشت: آشنایی من با آقای مقدم نزدیک به سی سال است و از این مدت ده سال همکار بودیم. در مقطعی در خبرگزاری فارس و روزنامه جام جم همکار بودیم و شناخت کاملی از سوابق و شخصیت و توانمندی های ایشان دارم و معتقدم او فردی با صلاحیت برای عهده دار شدن این مسئولیت است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان ویژگی های بیژن مقدم نیز افزود: اگر بخواهم به ویژگی های آقای مقدم اشاره کنم از چند محور باید آنها را بررسی کنم و یکی از آنها بعد حرفه ای و صنفی است. او بیش از سی سال در حوزه رسانه های مکتوب و غیر مکتوب حضور دارد و در این سی سال هیچ وقفه ای نداشته و فعالیتی مستمر دارد. در بین این نامزدها هیچ فردی را سراغ ندارم که سابقه ممتد و بدون وقفه ای در این مدت زمان طولانی در مطبوعات داشته باشد.

فضائلی در ادامه نیز گفت: تنوع فعالیت های مقدم در حوزه رسانه قابل توجه است به این خاطر که او مدارج مختلف کار رسانه ای را تجربه کرده است از خبرنگاری تا مدیر عاملی و مدیر مسئولی در مجموعه های مهم رسانه ای. آقای مقدم مدیر عامل مجموعه ایران و موسسه جام جم و سایت الف بوده است. همچنین در مجموعه های مختلفی از جمله خبرگزاری سایت و روزنامه نیز فعال بوده و من کسی را سراغ ندارم که این تجربه ها را با هم داشته باشد. همچنین در دوره های مختلف برگزاری جشنواره های مطبوعات عضو هیئت داوران بوده است و همه اینها شخصیت آقای مقدم را برجسته می کند که فردی هستند که اشراف کامل در این حوزه دارند.

وی ادامه داد: از نظر شخصیتی صلاحیت او محرز است و بسیار خوش اخلاق، اهل تعامل، با سعه صدر، دارای قدرت رایزنی و اهل گفت و گو است. ضمن اینکه مواضع خودش را دارد، اما باز هم اگر تمام کاندیدا را بررسی کنیم به طور قطع اگر فردی بتواند در این بخش به عنوان نماینده مدیران مسئول قرار بگیرد، داشتن این ویژگی ها کمک بزرگی به او می کند. او می تواند این صیانت را در جهت حفاظت از حقوق مطبوعات و پشتیبانی از حقوق صنفی اصحاب رسانه به کار گیرد و همه این خصیصه ها در این زمینه می تواند کمک حال او باشد. بحث دیگر بعد ارزشی آقای مقدم است و او در تمام این سالها در رسانه های انقلابی حضور داشتند و مواضع بسیار ارزشمندی داشتند و پای کار انقلابی شان ایستاده اند و در این چند دهه عرصه مطبوعات و رسانه پر چالش بوده است و او در این عرصه ثابت قدم مانده و مواضع خود را اعلام کرده است و از این حیث نیز سابقه ارزشمند و قابل دفاعی دارد.

فضائلی در پایان نیز گفت: ممکن است هر کدام از نامزدهای موجود در این دوره از انتخابات برخی از این ویژگی ها را با هم داشته باشند اما خب وقتی مجموعه ویژگی ها را با م ترکیب می کنید فکر نمی کنم هیچ کدام از نامزدها ترکیب این ویژگی ها را با هم داشته باشند و فکر می کنم آقای مقدم با صلاحیت ترین فرد برای انتخاب این دوره از هیئت نظارت بر مطبوعات است.امیدوارم مدیران مسئول رسانه ها که حق رای دارند با بنده هم نظر باشند و انشاله در 20 آبان شاهد انتخابات پرشوری باشیم و هم اینکه انتخاب شایسته و مناسبی برای نماینده مدیران مسئول انتخاب شود و بتواند هم از حقوق صنفی و هم جایگاه این بخش از رسانه ها حمایت کند. ان شاءالله شاهد دوران خوب و مثبتی برای مطبوعات و رسانه های کشور باشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول