اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دغدغه والدین گلستانی از حضور دانش آموزان در مدارس/ هیچ الزامی برای حضور دانش‎آموزان در مدارس نیست

در حالی‎که برخی والدین از حضور فرزندان خود در مدارس و در شرایط کرونایی ابراز ناراحتی می‎کنند مسوولان بخش آموزش و پروش استان ابراز می‎کنند هیچ الزامی برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست.

دغدغه والدین گلستانی از حضور دانش آموزان در مدارس/ هیچ الزامی برای حضور دانش‎آموزان در مدارس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کرونا این ویروس ناخوانده گویی تا زمان نامعلوم در زندگی افراد وجود خواهد داشت و بخش‎های مختلف زندگی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

در این میان یکی از بخش‎های مهم که تحت تأثیر کرونا قرار گرفت بخش آموزش کشور بود با شیوع این ویروس و برای مقابله و قطع زنجیره کرونا از آنجایی که تعداد قابل توجهی دانش آموز و دانشجو مشغول به تحصیل بودند تصمیم بر آن شد تا آموزش‎ها به صورت مجازی و غیرحضوری انجام شود، البته در سال تحصیلی جدید سیاست اصلی بر آموزش حضوری با رعایت پروتکل‎های بهداشتی و  فاصله اجتماعی قرار گرفت اما این روزها اکثر خانواده‎هایی که فرزندان خود را برای تحصیل به مدرسه می‎فرستند  این دغدغه خاطر را دارند که در شرایط کرونایی دستورالعمل‎های بهداشتی به طور کامل در مدارس انجام می‎شود یا خیر؟

*دانش آموزان در مناطق قرمز از رفتن به مدرسه خودداری کنند/ دانش آموزان ناقلان خوبی برای ویروس کرونا هستند

در همین رابطه معاون فنی مرکز بهداشت گلستان در خصوص شیوه‌نامه‎هایی که باید در مدارس اجرا شود در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: یکی از مراکز حساس در شرایط کرونا مدارس هستند قبل از شروع مدارس پروتکل‎ها اعلام و ابلاغ شد در همین راستا تراکم دانش آموزان در مدارس بسیار کم و در حد مقدور کلاس‎ها به صورت غیرحضوری برگزار می‎شود با این وجود توصیه اکید ما این است در شهرهای قرمز کلاس‎های درس اصلأ حضوری نباشد چرا که بار ویروس در آن مناطق بیشتر است.

مهدی صداقت تصریح کرد: شاید دانش آموزان ظاهرأ علائم بیماری نداشته باشند اما ناقلین خوبی هستند چرا که شانس بی‌علامت بودن در سنین پایین بیشتر است از این رو دانش آموزان به خصوص جوانان گمان نکنند در معرض خطر نیستند، ممکن است دارای بیماری زمینه‎ای باشند اما آگاه نباشند متأسفانه یکی از آسیب‎هایی که وجود دارد این است دانش آموزان فکر می‌کنند کمتر به کرونا مبتلا می‎شوند.

وی با تأکید بر استفاده مستمر از ماسک گفت: اگر در مدرسه‎ای تعداد استفاده‌کنندگان از ماسک کمتر باشد جزو آمارهای منفی در سطح کشور محسوب می‎شوند یکسری بازدیدها از مدارس به همراه مسوولان آموزش و پرورش انجام می‎شود و باید روزانه تعداد بازدید از مدارس را به تهران اعلام کنیم از دیدگاه ما وضعیت مدارس گلستان نسبت به جاهای دیگر خیلی بهتر است.

*تعطیلی کامل مدرسه در صورت مثبت بودن تست کرونا در یک دانش آموز یا معلم

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان استفاده از ماسک، همراه داشتن مواد ضدعفونی کننده و تهویه کلاس‎ها را از جمله اقدامات لازم و ضروری برای دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان در مناطق قرمز بهتر است از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

صداقت با بیان اینکه از زمان بازگشایی مدارس تا کنون از تمام مدارس سطح استان بازدید انجام شده است افزود:از ۲ هزار و ۴۵۰ مدرسه در سطح استان به ۶۳ مورد اخطار داده شده است و اگر یک مورد کرونا مثبت در مدارس مشاهده شود مدرسه تعطیل خواهد شد هم چنین اگر معلم یا یکی از دانش آموزان به سرماخوردگی یا آنفلونزا مبتلا یا علائم این بیماری را داشتند کلاس درس به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد.

*استفاده بیش از 80 درصد دانش آموزان گلستانی از ماسک

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز در خصوص اقدامات کلیدی برای پیشگیری از کرونا در مدارس اظهار کرد: از پانزدهم شهریور که مدارس با سیاست حضوری بودن باز شد سعی و تلاش بر این قرار گرفت تا در هر وضعیتی چه سفید یا قرمز شرایطی در مدارس داشته باشیم که پیشگیری از شرایط قرمز باشد.

احسان گوهری‌راد تصریح کرد: در تمامی مدارس کلاس‎های بالای ۱۳ نفر به دو کلاس تقسیم می‎شوند و دانش آموزان در روزهای زوج و فرد در مدرسه حضور دارند تا فاصله اجتماعی رعایت شود.

وی افزود: در خصوص استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده اعتباراتی به مدارس تزریق شد تا بتوانند این اقلام را خریداری کنند و در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه بازدیدها از مدارس سطح استان انجام می‎شود، افزود: در هفته گذشته در جلسه ستاد مقابله با کرونا طی بررسی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده بود برآورد شد بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس از ماسک استفاده می‎کنند در این زمینه جزو استان‎های برتر محسوب می‎شویم.

گوهری‌راد بیان کرد: تلاش ما بر این است تا برای دانش آموزان اتفاقی رخ ندهد از طرفی همکاران ما در مدارس نیز در معرض آسیب هستند در کنار این قضیه آموزش غیرحضوری در مدارس داریم برخی خانواده‎ها ترجیح می‎دهند فرزندانشان غیرحضوری تحصیل کنند در این رابطه مشکلی وجود ندارد بیش از ۷۰ درصد از دانش آموزان در شبکه شاد فعالیت می‌کنند و در کلاس‌های حضوری هم هستند.

وی اضافه کرد: تعداد دانش آموزان در کلاس‎های حضوری از یک رقم ۸۵ درصد در ابتدای بازگشایی مدارس هم اکنون به ۵۲ درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خصوص رعایت پروتکل‎های بهداشتی در مدارس روستایی گفت: با توجه به اینکه ظرفیت کلاس‎ها در مدارس روستایی زیر ۱۵ نفر است کلاس‎ها روند عادی خود را دارند در شهرها و روستاهای بزرگ دو کلاس و بعضی نقاط سه کلاس به صورت یک روز در میان دانش آموزان در کلاس‎ها حضور دارند و مابقی از طریق کلاس‎های شاد و بسته‎های آموزشی تحصیل را ادامه می‎دهند.

*49 درصد خانواده‎ها موافق آموزش حضوری در مدارس هستند/ 40 درصد از دانش آموزان گلستانی به شبکه شاد دسترسی ندارند

گوهری‌راد در رابطه با ساعت آموزش در مدارس گفت:کلاس‎ها برای دانش آموزان دوره متوسطه حداکثر ۳۵ دقیقه و دانش آموزان ابتدایی حداکثر ۲۰ دقیقه قرار می‎دهیم.

وی بیان کرد: اگر کلاس‎های حضوری اتفاق نمی‎افتاد شاهد مشکلات زیادی در سطح استان و کشور بودیم بررسی‎هایی که از خانواده‎ها صورت گرفت ۴۹ درصد خانواده‎ها موافق حضور دانش آموز در کلاس درس هستند ۱۲ درصد به صورت ممتنع جواب دادند و ۲۴ درصد مخالف حضور دانش آموزان در کلاس‎های درس بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه هیچ الزامی برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد، گفت: هر خانواده‎ای که احساس کند دانش آموز می‎تواند از لحاظ آموزشی از طریق شبکه شاد یا بسته‎های آموزشی به تحصیل ادامه دهد هیچ مانعی نیست با این وجود بیش از ۴۰ درصد از دانش آموزان گلستانی دسترسی به شبکه شاد ندارند.

وی با اشاره به الزام استفاده ماسک در مدارس گفت: تمامی روستاهای محروم بازدید انجام شده و در مدارس حتی یک دانش آموز بدون ماسک حضور پیدا نمی‎کند از ابتدای فروردین تاکنون  ۷ میلیارد تومان بابت ضدعفونی مدارس به استان تزریق شده و مشکلی بابت خرید مواد ضدعفونی کننده وجود ندارد.

انتهای پیام/ ۸۳۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول