اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

مهماندوست: بیگی خام و بی‌تجربه است /ورزشکار باید قدرشناس باشد

سرمربی تیم تکواندو آذربایجان گفت: اگر بازیکنی بیراهه برود و مغرور شود، حق با سرمربی است و بازیکن خاطی از تیم جدا خواهد شد.

مهماندوست: بیگی خام و بی‌تجربه است /ورزشکار باید قدرشناس باشد

رضا مهماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص تعطیلی تمرینات این روزهای تیم ملی تکواندو آذربایجان، اظهار داشت: متاسفانه در چند وقت اخیر سخت‌گیری دولت آذربایجان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کمتر از قبل شده است و برهمین اساس آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا افزایش یافت. هتلی که تکواندوکاران در آن مستقر بودند تعطیل شد و نفرات با تاکسی به خانه‌هایشان رفت و آمد دارند. از این رو ترسیدم ویروس کرونا وارد اردو شود برای احتیاط بیشتر، یک هفته پیش تمرینات را تعطیل کرده‌ام. بعد از اینکه بیماری کرونا کنترل شود مجدداً تمرینات‌مان را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: بچه‌ها با برنامه‌ای که به آنها داده‌ایم در خانه تمرین می‌کنند، اگر آمار مبتلا کمتر شود بلافاصله تمرین را مجددا شروع می‌کنیم. راه حل جدیدی برای آغاز اردوها خواهیم داشت.

وی در خصوص پرداخت طلب‌هایش از سوی فدراسیون تکواندو آذربایجان نیز گفت: تا الان 9 ماه حقوق معوقه طلب دارم که پرداخت نشده و بعید است پرداخت شود. 

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان در پاسخ به این سوال که عقب افتادن بازی‌های المپیک چه ضرری برای ورزشکاران داشت، عنوان کرد: همه کشورها متضرر شدند. تعویق المپیک باعث افت بدنی، بالا رفتن سن، دوری از مسابقات، پایین آمدن انگیزه، تعطیلی اردوها و دوری از تیم ملی بود. چون آمادگی یک ملی‌پوش در صورت عدم عوامل و امکاناتی اردویی بعد از یک هفته دوری از تمرینات پایین می‌آید.

مهماندوست با اشاره به اینکه بیش از پنج ماه مرزها بسته شده و میلاد بیگی و پیام قبادی در ایران هستند، گفت: بیگی و قبادی در ایران تمریناتشان را پیگیری می‌کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که تکواندو آذربایجان چند سهمیه برای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو کسب کرده است، یادآور شد: فعلا فقط در یک وزن، بخش مردان سهمیه گرفتیم. یک سهمیه مردان و دو سهمیه خانم‌ها باقی مانده که باید در مسابقات گزینشی قاره اروپا کسب سهمیه کنیم. 

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان درباره ناراحتی میلاد بیگی از صحبت‌هایش، اظهار کرد: بابت چه چیزی از صحبت‌های من ناراحت شده بود؟ نفهمیدم ناراحتی‌اش برای چه بود؟ البته زیاد مهم نیست، چون او جوان و بی‌تجربه است. باید قبول کند که من چند پیراهن بیشتر از او پاره کرده‌ام! ولی خُب دستم نمک ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلی با بیگی دارد و یا می‌خواهد از تیم آذربایجان جدا شود؟ تاکید کرد: هیچ مورد و مشکلی وجود ندارد. بازیکن باید صدرصد در خدمت تیم ملی و سرمربی باشد. اما به نظرم چون در ایران حضور دارد در جو آنجاست، حرفی‌های می‌زند که هیچ سندیتی ندارد. بازیکنی که از کشوری جدا می‌شود سه سال حق بازی برای کشور دیگری را ندارد. یا اینکه من از تیم اخراجش کنم و رضایت نامه‌اش را بگیرد.

مهماندوست اضافه کرد: با کسی تعارف ندارم حتی کسی که مدال المپیک داشته باشد اگر به بیراهه برود بلافاصله در هر موقعیتی و حتی کسب سهمیه کرده باشد، از تیم اخراج می‌شود. اگر بازیکنی حرف گوش نکند سهمیه المپیکش را باطل می‌کنیم و مجدداً برای کسب سهمیه روی نفرات دیگر حساب باز می‌کنیم، این ماجرا از قدیم هم بوده و یک بار هم در تکواندو ایران اجرایی شده است. 

مربی تیم تکواندو آذربایجان در خصوص اینکه هم اکنون چنین تکواندوکارانی نداریم که به بیراهه بروند، اذعان کرد: خدا را شکر که همچنین جوانانی در تیم‌مان نداریم ولی اگر خدایی نکرده بازیکنی به بیراهه برود یا مغرور شود حق با سیستم و سرمربی است و بازیکن از تیم جدا خواهد شد. این رفتارهای انضباطی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک نیز مورد حمایت و تایید است. چون وظیفه هر بازیکنی گوش فرا دادن به دستورات سرمربی است. باید بازیکن قدرشناس مربی و فدراسیون باشد. نحوه مربیگری من این است که با بازیکن‌ها دوست هستم، اما هیچ وقت باج به کسی ندادم. در ساختار تمرینی و چارچوب تمرینی‌ام، بازیکن سالاری وجود نداشته و اگر کسی می‌خواسته این کار را بکند سریعاً با او برخورد می‌کردم.

مهماندوست با اشاره به اینکه در برخی مواقع بازیکنان وقتی مدال کسب می‌کنند، غرور آنها را می‌گیرد، خاطرنشان کرد: خیلی وقت‌ها و در رشته‌های مختلف اتفاق افتاده است که بازیکنی خواسته در تیم ملی حکومت داخلی راه بیندازد و تیم را به هم بریزد و هر کاری که می‌تواند انجام دهد. سیستم از مربی حمایت خواهد کرد و بالطبع چون فدراسیون همسو با مربی است، آن بازیکن خاطی اخراج می‌شود. اخلاق و تابعیت از قانون تیم ملی مهمترین اصل پیشرفت است، مخصوصا اینکه بازیکن قدرشناس باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول