اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

لودریان در قاهره؛ فرانسه به دین اسلام احترام می‌گذارد

وزیر خارجه فرانسه که به مصر سفر کرده در تلاش برای کم کردن موج عصبانیت مسلمانان از کشورش گفت، مسلمانان بخشی از فرانسه هستند و پاریس برای دین اسلام احترام قائل است.

لودریان در قاهره؛ فرانسه به دین اسلام احترام می‌گذارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که امروز (یکشنبه) وارد مصر شده در کنفرانسی خبری  مشترک با «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور شرکت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «الیوم السابع»، لودریان ضمن اعلام اینکه فرانسه به دین اسلام احترام می‌گذارد، افزود: مسلمانان بخشی از فرانسه هستند و ما با تروریسم و افراط‌گرایی در فرانسه مبارزه می‌کنیم، تروریسم تعدادی از کشورها از جمله مصر را هدف گرفته است.

وی گفت، کمپین تحریم کالاهای فرانسوی شایسته کسانی که آن را به راه انداخته‌اند، نیست.

وزیر خارجه فرانسه به وضعیت لیبی و آتش‌بس در این کشور هم گریز زد و گفت، قاهره و پاریس موافق «رفتن مزدوران و احترام به منع واردات سلاح به لیبی» هستند.

پیش‌تر، یک منبع آگاه در «الازهر» در این خصوص به «العربی الجدید» گفته بود، لودریان از الازهر بازدید خواهد کرد و چه بسا در داخل این نهاد سخنرانی کند.

ماجرای اخیر در فرانسه از آنجا شروع شد که یک معلم فرانسوی که سر کلاس درس کاریکاتورهای موهن را نشان داده بود، کشته شد و پس از آن ماکرون اعلام کرد، جلوی انتشار این کاریکاتورها را نمی‌گیرد و برخی دیگر از مقامات فرانسه نیز اظهاراتی ضد اسلامی مطرح کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول