اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

«دانمارک» فرمانده ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز می‌شود

نیروی دریایی دانمارک تا 2 ماه دیگر به جای فرانسه فرمانده ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز خواهد شد.

«دانمارک» فرمانده ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی دانمارک اعلام کرده تا چندی دیگر به جای فرانسه فرمانده ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز می‌شود.

به نوشته روزنامه «کپنهاک پست» نیروی دریایی دانمارک 21 ژانویه (سه شنبه یکم بهمن 99 ) جایگزین فرانسه در نقش فرماندهی ماموریت دریایی ائتلاف اروپا در تنگه هرمز خواهد شد. «جپه کوفود» وزیر خارجه دانمارک در این زمینه گفت: «ناو دانهبروگ نماد امنیت، ثبات و حق برخورداری از آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز می‌شود.»

 نیروی دریایی دانمارک تاکنون یک ناوچه و شماری پرسنل برای کمک به ائتلاف دریایی اروپا در منطقه که پایگاه آن در «ابوظبی» است، اعزام کرده است. به غیر از دانمارک و فرانسه، کشورهای بلژیک، یونان، هلند، ایتالیا، پرتغال و آلمان در این ماموریت شرکت دارند.

مجلس دانمارک چندی قبل چراغ سبز  برای ارائه کمک‌های نظامی جدید به نیروهای ناتو  در عراق و همچنین استقرار یک فروند ناوچه و شماری پرسنل نیروی دریایی به تنگه هرمز به مدت چهار ماه به عنوان بخشی از ماموریت تحت هدایت اروپا را نشان داد.

ایران بارها مخالفت خود را با حضور نظامی بیگانگان در خلیج فارس اعلام و افزوده که تامین امنیت منطقه برعهده کشورهای منطقه است. «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  چندی قبل در دیدار  با سفیر جدید دانمارک در تهران، مخالفت جمهوری اسلامی ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس، از جمله نیروهای اروپایی، اعلام و تاکید کرد، امنیت این منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی کند، بلکه زمینه افزایش تنش ها را نیز فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول