اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کمبود مصالح معدنی مشکل عمده کندی پروژه‌های عمرانی

معاون عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه علت کندی روند اجرای پروژه‌های عمرانی و راهداری عدم تأمین اعتبار کافی و کمبود شدید مصالح در استان است، گفت: پیمانکاران پروژه‌های در دست اجرا، باید یک عامل مستمر و مستقل فقط در حوزه پیگیری مطالبات مصالح طرح‌های شهرستانی داشته باشند.

کمبود مصالح معدنی مشکل عمده کندی پروژه‌های عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، علی اوسط اکبری مقدم امروز در جلسه پیگیری و بررسی پروژه‌های عمرانی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به اینکه چهار پروژه ملی در سطح شهرستان صومعه‌سرا در دست اجرا است، اظهار کرد: مصوبات جلسه امروز باید منجر به تسریع درروند اجرای  پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی شهرستان شده و طرح‌های نیمه‌تمام در سال جاری به بهره‌برداری برسند. 

وی با بیان اینکه علت کندی روند اجرای پروژه‌های عمرانی و راهداری عدم تأمین اعتبار کافی و کمبود شدید  مصالح در استان است، گفت: پیمانکاران پروژه‌های در دست اجرا، باید یک عامل مستمر و مستقل فقط در حوزه پیگیری مطالبات مصالح طرح‌های شهرستانی داشته باشند.

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه رودخانه‌های استان دیگر جوابگوی تأمین مصالح پروژه‌های عمرانی نیستند، تصریح کرد: عمده مصالح طرح‌های بزرگ استان، از قزوین، زنجان و اردبیل تأمین می‌شود و دیگر برداشت مصالح از  رودخانه‌های استان از دید جلسات و نظر مسؤولان خارج‌شده است‌.

۶ فقره پل چشم‌انتظار تأمین زیرساخت‎ها و تأسیسات 

فرماندار صومعه‌سرا نیز با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در شهرستان به‌کندی پیش می‌رود و یا راکد است، اظهار کرد: از مدیران کل سازمان‌ها درخواست دارم برای جهت تسریع درروند اجرای پروژه‌های عمرانی مدنظر و جذب اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های راکد یا نیمه فعال، تصمیمات مؤثری را بگیرند.

وی با بیان اینکه یک‌صد کیلومتر راه روستایی چشم‌انتظار اعتبارات است، گفت: ساماندهی وضعیت راه‌های روستایی برای رفاه حال روستاییان باید موردتوجه مدیران استانی باشد، بسیاری از این راه‌های روستایی به‌وسیله دهیاران و مردم زیرسازی شده و چشم امید به مسؤولان استانی برای تأمین اعتباردارند.

سید جلال سید محمدی بر تدبیر مسؤولان متولی بر رفع مشکلات روستایی تأکید کرد و گفت: تعداد ۶ فقره پل در روستاهای شهرستان در دست اجرا است که نیازمند تأمین زیرساخت‎ها و تأسیسات بوده و مردم این روستاها به دلیل فقدان پل دچار مشکلات عدیده‌ای می‎شوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول