اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برگزاری رزمایش دریایی کویت و آمریکا در خلیج فارس

پنتاگون از برگزاری رزمایشی با نیروی دریایی کویت برای افزایش توانایی‌های دوجانبه و کمک به تامین امنیت دریایی منطقه خبر داد.

برگزاری رزمایش دریایی کویت و آمریکا در خلیج فارس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از برگزاری رزمایش با نیروی دریایی کویت در شمال خلیج فارس خبر داد.

به نوشته وبگاه «نیوی ریکاگنیشن» در این رزمایش گارد ساحلی کویت همراه با نیروی دریایی و گارد ساحلی آمریکا  در یک رزمایش در شمال خلیج فارس شرکت کردند. این رزمایش شامل گشتزنی‌های مشترک، مانورهای تاکتیکی و همکاری‌های مخابراتی برای افزایش توانایی دو طرف بود.

ناخدا «مبارک الصباح» فرمانده نیروی دریایی کویت در این باره گفت، گارد ساحلی کویت از هر فرصتی برای همکاری با نیروی دریایی و گارد ساحلی آمریکا جهت افزایش سطح توانایی‌ها در قالب همکاری دوجانبه و برای افزایش امنیت دریایی در شمال خلیج فارس استقبال می‌کند.

در این رزمایش چند فروند ناوچه موشک انداز کویت، گارد ساحلی این کشور مجهز به قایق‌های تندرو «مرزوق» و از سوی آمریکا ناوشکن «یواس اس رالف جانسن»، نیروهای گارد ساحلی و برخی ادوات دریایی دیگر این کشور شرکت داشتند.

نیروی دریایی آمریکا چندی قبل نیز  از برگزاری یک رزمایش مین روبی مشترک با پرسنل نیروی دریایی انگلیس و عربستان در آب‌های خلیج فارس خبر داد  و یک عملیات مشترک مین روبی با نیروی دریایی عربستان و انگلیس در خلیج فارس انجام داد. این آموزش شامل شبیه سازی‌های واقعی شکار مین بود که در آن یگان‌های شرکت کننده ضمن رعایت روشهای استاندارد شکار مین، شبه مین‌ها را کشف می‌کردند. 

در این تمرین مشترک دو  فروند کشتی نیروی دریایی آمریکا به نام‌های «دکسترو» و «گلادیاتور»، یک فروند کشتی نیروی دریایی انگلیس به نام «براکلزبی» و یک فروند کشتی نیروی دریایی عربستان به نام «الشقرا»  حضور داشتند.  این تمرین در منطقه عملیاتی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه انجام شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول