اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مجلس قوانین متناسب با روزهای کرونایی مصوب کند

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به قدیمی بودن قانون برخورد با تهدیدکنندگان حوزه بهداشت و سلامت مردم گفت: مجلس قوانین متناسب با روزهای کرونایی مصوب کند.

مجلس قوانین متناسب با روزهای کرونایی مصوب کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه عصر امروز در جلسه ویژه ستاد استانی مقابله با کرونا به‌ صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد:  ما از دادستان ها خواستیم از روز بیستم که مقررات جدیدی اعمال می‌شود همکاری تنگاتنگی با ستاد مقابله با کرونا داشته باشند.

وی افزود: دستگاه قضای استان با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض کنند و امنیت جانی و سلامت جامعه را به خطر بیاندازند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری همدان اضافه کرد: در میدان مبارزه با شیوع کرونا باید با فرهنگسازی، جامعه را به سمت رعایت شیوه‌نامه بهداشتی هدایت کرد تا دیگر نیاز برخورد نباشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، این بیماری را اصلاً باور نکرده‌اند که در کنار ارائه مسائل فرهنگی، برخورد صحیح و قاطع دستگاه قضایی هم ضروری است.

عدالتخواه با بیان اینکه قانونی که برای برخورد با متخلفان تهدید علیه بهداشت مردم در دستگاه قضا استفاده می شود مربوط به سال ۵۷ و ماده ۶۸۸ است، گفت: باید مجلس در وقت فوق العاده وارد میدان شود و قوانین منطبق با نیازهای روز برای برخورد مناسب با متخلفان حوزه سلامت مردم در شرایط ویژه کرونایی تدوین و تصویب کند.

وی بیان کرد: اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا به طور مثال برای جلوگیری از تردد بین استانی 500 هزار تومان جریمه تعیین کرده تا حدودی مناسب است، اما برخی این جریمه را پرداخت می کنند و باز به مسافرت می‌روند پس باید مجازات سنگین تری اعمال شود که لازمه آن ورود مجلس برای تصویب قوانین لازم است.

 رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: اجرای حداقل‌های پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله‌گذاری از سوی کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت دنیا تأکید شده، بنابراین وضع قوانین منطبق با شرایط روز، می تواند دستگاه قضایی را در برخورد با تهدیدکنندگان حوزه سلامت جامعه یاری رساند.

انتهای پیام/ ۸۹۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول