اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاهش شدید ذخایر خونی در خراسان رضوی

افزایش 25 درصدی حضور اهداکنندگان خون در اربعین حسینی در مشهد مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی از کاهش شدید ذخایر خونی در این استان خبر داد و گفت: با ادامه این روند پاسخگویی به بیماران نیازمند خون در مراکز درمانی طی روزهای آتی با چالش مواجه خواهد شد.

کاهش شدید ذخایر خونی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس مشهد به نقل از وبدا دکتر مجید عبدالهی اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی استان به شدت رو به کاهش است و با کاهش فزاینده ذخایر خونی استان، خدمت رسانی به بیماران و نیازمندان به خون با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: در هفت ماه سال جاری ۹۵ هزار و ۳۱۴ داوطلب اهدای خون به پایگاههای  انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی  با شیوع مجدد ویروس کرونا در این استان به ویژه مشهد مقدس به شدت کاهش یافته است در حالی که مرکز انتقال خون استان وظیفه تامین خون ۶۱ بیمارستان را بر عهده دارد.

عبدالهی افزود: یکی از علل کاهش ذخایر خونی  باور غلط انتقال ویروس کرونا از طریق اهدای خون است که این باور نادرست می‌باشد.

 وی گفت: داوطلبان اهدای خون می توانند به سامانه نوبت دهی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir  انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کنند تا روز و زمان نوبت اهدای خون آنان مشخص شود.

 انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول