اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رد تلفات حیوانی در جنگل‌سوزی توسکستان/ مدارس به شرط تائید ستاد ملی کرونا تعطیل می‌شوند

استاندار گلستان با رد شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تلفات حیات وحش «اسب وحشی» بر اثر آتش‌سوزی در توسکستان گفت: موردی از تلفات حیوانی در آتش‌سوزی جنگل توسکستان نداشتیم.

رد تلفات حیوانی در جنگل‌سوزی توسکستان/ مدارس به شرط تائید ستاد ملی کرونا تعطیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس امشب در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل توسکستان اظهار کرد: بروز حادثه آتش‌سوزی در جنگل توسکستان بر اثر خطای انسانی بوده است و احتمالا شکارچیانی که در آن منطقه بیتوته کرده بودند پس از ترک آنجا مبادرت به خاموش کردن آتش نکرده و موجب این خسارت سهمگین به حیات سبز شدند.

وی با اشاره به اینکه حجم آتش‌سوزی در جنگل توسکستان طی چند روز آینده گزارش داده می‌شود، تصریح کرد: 107 سورتی پرواز برای مهار آتش‌سوزی جنگل توسکستان صورت گرفت که 80 سورت پرواز از طریق بالگرد اطفاء حریق هلال احمر و 20 سورت پرواز توسط بالگرد اطفاء حریق هوانیروز سپاه انجام شد.

*کاهش 50 درصدی بارش پاییزی در گلستان

استاندار گلستان؛ مه‌آلود بودن منطقه توسکستان و صعب‌العبور بودن منطقه را از مهمترین دلایل کندی روند اطفای حریق برشمرد و افزود: بارندگی اخیر سبب شد تا صددرصد اطفای حریق در منطقه جنگلی توسکستان اتفاق بیفتد.

حق‌شناس بیان کرد: 47 روز از فصل پاییز امسال در مقیاس بلندمدت 50 درصد کاهش بارندگی در استان داشتیم و 11 آبان نیز شهرستان گرگان به عنوان گرمترین نقطه ایران اعلام شد.

وی در خصوص آتش گرفتن شماری از درختان سرخدار گفت: توسکستان منبع اصلی و ذخیرگاه سرخدار نیست هرچند تک تک درختان سرخدار برای ما باارزش هستند.

* امکانات لازم برای اطفای حریق گرفته شود

استاندار گلستان با اشاره به اینکه پارک ملی گلستان مجهز به سیستم هشداردهی است، افزود: یکی از نگرانی‌های جدی ما این جنگل بود به لحاظ اینکه شمار زیادی از حیات وحش را نیز در خود جای داده، همچنین تعداد درختان خشک آنجا زیاد است و اگر خدای ناکرده پارک ملی دچار آتش‌سوزی شود 90 هزار هکتار از اراضی جنگلی در معرض خطر قرار می‌گیرد.

حق‌شناس گفت: جنگل‌های هیرکانی در پنج استان واقع شده است اما اصل آن در محدوده استان گلستان قرار دارد و ذخیرگاه سرخدار است که باید امکانات لازم برای اطفای حریق گرفته شود تا در صورت بروز چنین حوادثی به موقع  اقدام کنیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان گلستان بیان کرد: دو شاخص ابتلا و مرگ و میر در این زمینه مورد توجه است، به ازای هر یکصد هزار نفر در ایران به طور میانگین 23 نفر مبتلا می‌شوند که شرایط استان گلستان نصف این عدد است که بخشی از آن به دلیل رعایت مردم محقق شد.

*استقبال از مرگ با برپایی عروسی

استاندار گلستان افزود: این استان با جمعیت حدود 2 میلیون نفر طی 6 ماه گذشته روزانه سه الی چهار نفر فوتی داشتیم و برخی روزها نیز آمار فوت ناشی از ویروس کرونا صفر بود، استان گلستان در شاخص فوت و ابتلاء به کرونا وضعیت خوبی دارد که این مهم با رعایت نکات بهداشتی از سوی عموم مردم حفظ خواهد شد.

حق‌شناس گفت: ما در ایام بعد از محرم، اعیاد غدیر و قربان پیک کرونا نداشتیم اما در دو الی سه هفته اخیر وضعیت کرونایی گلستان قرمز شد.

وی با صراحت اعلام کرد مهمترین دلیل بروز این شرایط برگزاری مراسم‌های عروسی بوده است، نقطه اوج شرایط قرمز کرونایی در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس و هشت شهری که قرمز شدند به دلیل برپایی مراسم عروسی بوده است.

*جود 408 بیمار کرونایی در گلستان/ دانش‌آموزان در 52 درصد مدارس حضور فیزیکی دارند

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تالارهای عروسی تهویه مناسبی ندارند خطاب به مردم استان گفت: به بهانه اینکه اقوام چند ساعتی خوش باشند به استقبال مرگ نروید، برپایی عروسی منشاء مرگ و میر است.

حق‌شناس از وجود 408 بیمار کرونایی در استان خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا که به مراکز استان‌ها اعلام شده است از 20 آبان لغایت 21 آذرماه محدودیت‌های کرونایی تشدید خواهد شد و برخی مشاغل بعد از ساعت 18 تعطیل می‌شوند، برای اینکه وضع بدتر نشود محدودیت‌ها را اعمال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در 52 درصد مدارس حضور فیزیکی دارند، گفت: هیچ اصراری برای حضور فیزیکی در کلاس‌های درس وجود ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند از طریق شبکه آموزش و فضای مجازی مبادرت به فراگیری دروس خود کنند.

*ساخت 5 بیمارستان در گلستان/ 20 هزار نفر از مردم گلستان شغل خود را از دست دادند

استاندار گلستان با بیان اینکه پنج بیمارستان در حال ساخت در استان داریم، ابراز کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه نسبت به تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه بهداشت و درمان اقدام می‌شود.

حق‌شناس با اشاره به اینکه 20 هزار نفر از مردم استان گلستان بر اثر ویروس کرونا شغل خود را از دست دادند، گفت: این افراد از مزایای بیمه بیکاری و مستمری بهره‌مند شدند و تلاش خواهیم کرد این کمک‌ها تداوم داشته باشد.

وی در خصوص تعطیلی مدارس استان گلستان به دلیل شرایط قرمز کرونایی بیان کرد: اگر مصوبه ستاد کرونا استان گلستان از سوی ستاد ملی کرونا تائید شود نسبت به تعطیلی مدارس در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس اقدام می‌شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول