اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

انتقاد رئیس شورای اسلامی آبادان از عملکرد شهردار

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: حضور کم رنگ شهردار در شهر و محل کارش فاقد توجیه و باعث رها شدن شهر است

انتقاد رئیس شورای اسلامی آبادان  از  عملکرد شهردار

 عبداله کعبی رئیس شورای اسلامی شهر آبادان عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: متاسفانه حضور کم رنگ شهردار در محل کارش بسیاری از ناهماهنگی ها، کم کاری‌ها و سهل انگاری‌ها از سوی برخی مدیران زیر مجموعه وی را سبب شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه شهردار آبادان از زمان انتخابش تاکنون که شش ماه می‌گذرد عملکرد مثبتی از خود نشان نداده و وضعیت شهر بدتر از گذشته نابسامان و پریشان احوال است، افزود:  شیرازی علیرغم وعده‌های بسیار و ایجاد امید در بین مردم با گذشت شش ماه از مدیریت خود نه تنها هیچ پروژه و طرح جدیدی را ارائه نداده ، بلکه نتوانسته پروژه‌های شهردار سابق و تفاهم‌نامه‌های منطقه آزاد اروند را هم به نتیجه برساند و از طرفی در بحث خدمات شهری و بهداشت شهر علی الخصوص در ایام شیوع بیماری کرونا و پرداخت‌های کارکنان  شهرداری دچار عقب گرد است.

کعبی افزود: برخی از اعضای شورای شهر تحمل انتقاد از شهردار را ندارند یا مصلحت این افراد در این است که موارد را نادیده بگیرند و یا  چشم هایشان را بر اوضاع چند ماهه اخیر شهرداری بسته اند و نمی بینند نیروهای پیمانکاری سازمان پسماند، منطقه ۳ شهرداری ، فضای سبز  از اسفند سال ۹۸ تاکنون بلاتکلیف و بدون تمدید قرار داد بالاجبار با جان خود بازی می کنند و بدون بیمه در محل کار حاضر می شوند.


وی با توضیح اینکه مردم آبادان فارغ از مصلحت اندیشی ما، شاهد مشکلات شهر هستند و بارها به عدم جمع آوری زباله  نخاله های شهری انتقاد کردند گفت : موضوع نظافت و زباله گیری که پیش از این مشکل  منطقه ذوالفقاری، سده و سلیج و شطیط بوده و موجب استیضاح شهردار قبل شد، امروز مشکل منطقه  احمدآباد، امیری، امیرآباد، کوی کارگر و هسته  مرکزی شهر نیز است.

کعبی بیان کرد:تعطیلی سازمان عمران و کارخانه آسفالت در کنار تبلیغات بی پشتوانه را نمی توان در مقابل چشم هزاران آبادانی انکار کرد.

رئیس شورای شهر آبادان گفت: قبل از این شهرداری در محلاتی که توان آسفالت نداشت با  زیرسازی معابر به تردد مردم کمک می کرد ولی در ماه‌های اخیر این کار  هم انجام نمی شود

وی افزود : در ماه های گذشته تمام وقت و پتانسیل شهرداری ، صرف تبلیغات، (به صورت گفتاری) امیدوار کردن مردم و تخریب مدیران سابق گردید  در حالیکه خرابی های غیر قابل انکار شهر مربوط به سه سال گذشته نیست بلکه ناشی از عدم مدیریت  صحیح در بیست سال گذشته است.

عبدالله کعبی بیان کرد: مردم به این که فقط با زبان بگوییم اوضاع بهتر شده ، راضی نمی شوند، مشکلات با گفتن عبارت «حل شد» حل نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: با آمدن شیرازی به عنوان شهردار نه وضعیت چاله های شهر درست شده ، نه زباله گیری بهتری انجام  شد، نه در بحث جمع آوری سگ های ولگرد اقدام خاصی صورت گرفت، تهیه آسفالت هم در حد شعار باقی ماند.

وی گفت: شرایط فضای سبز را  هم  که مردم می بینند، پرداخت حقوق پرسنل هم که بسیار ضعیف تر و نامنظم تر شده است.
کعبی اظهار کرد: برخورد با نیروهای اصیل و کارآمد شهرداری، انتصاب های باندی  و بی توجهی به اکثریت کارکنان دلسوز شهرداری از دیگر نگرانی ها در شهرداری آبادان است. 

وی با اشاره به گلایه ی های بی شمار مردم از اعضای شورای شهر بابت انتخاب شهردار افزود:  آقای شیرازی از شهرداران خوب هستند اما فاصله ما با رضایتمندی مردم و آبرومندانه شدن شرایط شهر، به دلیل عدم حضور کمرنگ شهردار در شهر همچنان در حال بیشتر شدن است.

وی با اخطار جدی به شهردار آبادان و انتقاد شدید از وضعیت نابسامان خدمات شهری گفت: انباشت نخاله ها، نبود نظارت کافی بر عملکرد مدیران خدمات شهری و کمبود نیروی انسانی در این حوزه، نبود باکس های زباله، جمع آوری نشدن به موقع زباله هادر شرایط بد شیوع بیماری کرونا، عدم ساماندهی دستفروشان با هدف رفع سد معبر و سیمای بد شهری به عنوان موارد انتقادی مردم است  اکثر مدیران خدمات شهری به جای ورود جدی در فضای شهر و حل مشکلات، در جلسات یا فضای مجازی جولان می دهند.

کعبی با تاکید بر لزوم اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداری اظهارکرد: با توجه به نزدیکی فصل بارندگی و سابقه بد گرفتگی آب در سطح معابر شهر بایستی شهرداری اقداماتی اساسی و اصولی انجام دهد که متاسفانه شاهد آن هستیم که عملیات لایروبی خیلی ضعیف در حال انجام است.

انتهای پیام/72058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول