اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برکات وصف‌ناپذیر حضور حضرت معصومه(س) برای قم

وجود کریمه اهل بیت(س) برای مردم قم برکات فراوانی داشته است. گسترش حوزه‌های علمیه و تربیت عالمان بزرگ را می‌توان از جمله این برکات عنوان کرد.

برکات وصف‌ناپذیر حضور حضرت معصومه(س) برای قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کجاوه‌ای در راه است و پستی و بلندی‌های جاده را طی می‌کند. نهال‌های امید در خیال منتظران می‌رویاند و آبادی به آبادی را طی مسیر می‌کند تا وجودش نگاه‌های منتظر مردم قم را منور کند و قدومش را بر چشمان آنها بگذارد.

دروازه‌های شهر گشوده می‌شود و چشم‌ها به جاده دوخته شده و با آغوش باز منتظر میهمانی هستند؛ عطر گل‌های نرگس و مریم در حال وزیدن است، درختان سر به فلک کشیده آماده‌اند تا در برابر قدم‌های بانوی کریمه(س) به شهر قم سر بر زمین فرود آورند.

مردم شهر قم، خدا را شکر گزار هستند که این توفیق را پیدا کردند که در فضایی نفس می‌کشند که بارگاه این بانوی بزرگوار وجود دارد.

 

ارتقای جایگاه شهر قم با ورود حضرت معصومه(س)

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد واعظ موسوی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر قم اظهار کرد: شهر قم از دیرباز به عنوان پناهگاه شیعیان و محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در تاریخ دارای ارزش فراوانی است.

وی با بیان اینکه جایگاه شهر قم با ورود حضرت معصومه(س) ارتقا پیدا کرده است، گفت: قم به عنوان عش آل محمد(ص) معروف شده و حضرت، دختر امامت هستند و از ایشان به عنوان زینب ثانی یاد می‌شود و از جمله شخصیت‌های ممتاز هستند که می‌توان از تعبیر عالمه در مورد ایشان استفاده کرد.

استاد حوزه حضرت معصومه(س) را دارای شخصیت والا ذکر کرد و افزود: ایشان شخصیتی هستند که برادرشان درباره زیارت با معرفت این بانو وعده بهشت داده‌اند.

 

ولایت‌شناسی و ولایت محوری در زندگی کریمه اهل بیت(س) موج می‌زند

وی با اشاره به ابعاد مختلف علمی، معنوی و اخلاقی کریمه اهل بیت(س) گفت: ولایت‌شناسی و ولایت محوری در زندگی ایشان موج می‌زند به طوری که برای رسیدن به ولی زمان خودشان راه طولانی و پرمشقت از مدینه تا مرو را طی می‌کند؛ هر چند موفق به رسیدن به محضر سراسر نور برادر بزرگوار و امام زمانشان نمی‌شوند.

 حجت‌الاسلام واعظ موسوی خاطرنشان کرد: این اراده کردن، تحمل مشکلات و ابراز علاقه و پایبندی به آرمان امام زمان از ایشان یک بانوی ولایی متدینه و عالمه ساخت که با قدم‌های پربرکت خودشان برکات مادی و معنوی را به این شهر ارزانی داشته است.

وی معتقد است: امروز شهر قم پس از گذشت قرن‌ها به عنوان نگین انگشتری جهان اسلام از هر نظر می‌درخشد و به وی‍ژه مراجع، بزرگان و حوزه‌های علمیه در مجاورت این بانوی بزرگوار با احساس امنیت و آرامش خاطر بیشتری به پژوهش‌های علمی خود می‌پردازند.

 استاد حوزه با بیان اینکه بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع در کنار ملجأ شریف این بانوی بزرگوار شکل گرفته است، گفت: عظمت روح و تأثیرگذاری وصف ناپذیر در این بانوی بزرگوار وجود دارد و زائران و مجاوران باید از این نعمت بزرگ استفاده کنند.

وی تصریح کرد: حضور ایشان سبب رونق علمی شهر قم شده است. حضور هزاران اندیشمند، دانشمند، پژوهشگر و فاضل حوزوی کنار ملجأ شریف بانوی کرامت سبب شده که این شهر نه تنها از نظر علمی، معنوی و اخلاقی بلکه از نظر مظاهر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جایگاه ممتاز و وی‍ژه‌ای پیدا کند.

 

حضرت فاطمه معصومه(س) منشأ برکت در زندگی

حرم حضرت معصومه(س) مأمنی برای عاشقان و شیفتگان حضرت است به طوری که عاشقان و دلدادگان خود را به حرم ایشان می رسانند تا به آرامش برسند و دردهای خود را بیان کنند.

زینب استواری دختر خانم 17 ساله که در یکی از رواق‌های حیاط حرم نشسته با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) منشأ برکت در زندگی همه انسان‌ها است، گفت: همه محبان ایشان این برکت را احساس می‌کنند و همین که یک زندگی راحت همراه سلامتی دارند؛ برکت است.

به گفته وی صبر و استقامت حضرت را می‌توان الگو قرار داد و باید با تأسی به حضرت ویژگی بخشندگی و کریم بودن را در خود تقویت کنیم.

فاطمه یارجانی بانوی 50 ساله دیگر که بغضی در گلو داشت، گفت: برای زیارت حضرت اینجا هستیم و برکت حضور حضرت را در زندگی خود احساس می‌کنیم به طوری که حضور حضرت را می‌توان در خوشی‌ها و زیارت‌ها احساس کرد و گرفتاری و غم‌های خود را با حضرت در میان می‌گذاریم.

خانم دیگری که مقابل حرم مشغول عرض ارادت به کریمه اهل بیت(س) است، گفت: من زیاد به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شوم. حضرت امید همه مردم قم هستند. هر برکتی که بتوان شمرد از وجود خانم است.

 

زیارت حضرت معصومه(س) روح را صیقل می‌دهد

زن میانسال دیگر در حالی که کتاب دعایش را در دست داشت، گفت: زیارت حضرت روح ما را جلا و روحیه ما را تغییر می‌دهد. اگر حضرت معصومه(س) به قم نمی‌آمد چنین جایگاهی شهر قم پیدا نمی‌کرد. اکنون به دلیل گناهان خود خجالت زده حضرت هستیم.

اعظم قنبری از خادمان حرم حضرت معصومه(س) معتقد است: بسیار خوشحال هستیم که حضرت به عنوان خادم ما را قبول کرده و امیدواریم حضرت شفیع ما در روز محشر باشد.

وی خاطرنشان کرد: برکات حضرت را در زندگی خود احساس می‌کنیم به طوری که فرزندان و همسر با ایمان و با اعتقاد از جمله این برکات است.

این خادم حرم حضرت معصومه(س) شفای مریضان و فرج امام زمان(عج) و نابود شدن این ویروس را از خواسته‌های قلبی زائران حضرت ذکر کرد.

بارگاه حضرت معصومه(س) در قم گنجینه‌ای گرانبها محسوب می‌شوند و جایگاه ویژه‌ای برای شهر قم ایجاد کرده است. همجواری با این بانوی بزرگوار خود مأمن و پناهگاهی است تا زائران با حضور در این مکان مقدس دردهای خود را التیام بخشند.

انتهای پیام/78003*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول