اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم ترمیم فوری سیل‌بند حفاظتی رودخانه کاجو/خطرسیل در کمین 5 روستا

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی قصرقند گفت: سیل بند حفاظتی رودخانه کاجو نیاز به ترمیم فوری و اساسی دارد، خطر سیل محلات گونگان، قاضی بازار، کورجو، کورسر و دمبیگان را تهدید می کند.

لزوم ترمیم فوری سیل‌بند حفاظتی رودخانه کاجو/خطرسیل در کمین 5 روستا

فیض محمد زین‌الدینی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سیل بند حفاظتی رودخانه کاجو که بر اثر سیل ویرانگر دی ماه 98 تخریب شده است نیاز به ترمیم فوری و اساسی دارد.

 رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی  قصرقند افزود: این سیل بند در اوایل انقلاب به منظور جلوگیری از نفوذ سیلاب  رودخانه کاجو به اراضی کشاورزی و حاشیه غربی شهر قصرقند احداث شده  که بر اثر طغیان های پی در پی  رودخانه کاجو در سالیان متمادی فرسوده و تخریب شده است.

 وی گفت: سیل ویرانگر دی ماه 98 و مونسون  امسال نیز خسارت های زیادی به این سیل بند وارد کرد که موجب تخریب آن در چندین نقطه شهر شده است.

 

زین‌الدینی خاطرنشان کرد: تخریب  سیل بند رودخانه کاجو موجب نگرانی کشاورزان و ساکنان حاشیه این رودخانه شده است.

عضو شورای اسلامی استان بیان کرد: در صورت عدم  ترمیم این سیل بند و  آغاز بارش های احتمالی ماه های آینده ، خطر سیل محلات گونگان، قاضی بازار،کورجو،کورسر و دمبیگان را تهدید می کند.

 

وی مهمترین عامل تخریب این  سیل بند را عدم لایروبی رودخانه کاجو دانست و گفت: با توجه به شیب تند این رودخانه و بالا آمدن بستر آن  هیچوقت لایروبی آن در دستور کار مسوولان قرار نگرفته است.

وی از مسوولان کشوری و استانی خواست تا قبل از وقوع پیوستن یک فاجعه انسانی  نسبت تخصیص اعتبار و ترمیم و بازسازی آن همت کنند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول