اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تشریح سفر نظارتی نمایندگان مجلس به چابهار/ اتخاذ تصمیماتی درباره مسکن، آب، راه، خدمات شهری و افزایش بودجه

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به سفر جمعی از نمایندگان به چابهار گفت: سازمان شیلات و سازمان بنادر متعهد به اعطای مجوز فعال‌سازی کارخانه لنج سازی، صدور ۱۲۰۰ فقره مجوز صید قایق‌های صیادی و صدور مجوز ۱۵۰ لنج صیادی در آب‌های بین‌المللی شدند.

تشریح سفر نظارتی نمایندگان مجلس به چابهار/ اتخاذ تصمیماتی درباره مسکن، آب، راه، خدمات شهری و افزایش بودجه

علی خضریان عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل نود قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: یک مدیر یا یک مسئول باید از مناطق و محدوده مدیریت خود اطلاع کامل داشته باشد و فقط به اخبار و مطالب بولتن ها و خبرنامه ها اکتفا نکند و نگاهش به مشکلات فراتر از یک خبر یا گزارش باشد، باید مشکلات را از نزدیک لمس کند؛ تجربه نشان داده هرگاه یک مسئول در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم حضور پیدا کرده و مشکلات را از نزدیک لمس کرده توانسته راهکارهای بهتری برای مقابله با این مشکلات ایجاد کند، ما نیز در این مجلس تصمیم گرفتیم بازدیدهای میدانی خود را در حد توان افزایش دهیم و مشکلات مناطق مختلف کشور را به عنوان نماینده مردم ایران، بهتر لمس و درک کنیم تا در نظارت، قانون گذاری، بررسی طرز کار دستگاه‌ها، بودجه نویسی و پیگیری رفع مشکلات بهترین تصمیم‌ها را بگیریم.

خضریان در مورد دومین سفر خود به بلوچستان نیز گفت: در این بازدید که به همراهی علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از شهر چابهار و شهرستان‌های اطراف صورت گرفت جلساتی نیز برگزار شد که مصوبات خوبی به نفع مردم این منطقه داشت که امیدوار هستیم با عملی شدن و پیگیری این مصوبات مقداری از رنج و سختی زندگی مردم عزیز این استان کاسته شود. 

وی درباره مصوبات این جلسات گفت: سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای موظف شد روکش آسفالت صد کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان را تا پایان سال به انجام رساند و احداث سه پل همیری، باهوکلات و گرمبیت از محل اعتبارات ملی و استانی را آغاز نماید.

خضریان ادامه داد: همچنین مصوب گردید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تسهیلاتی با سود هشت درصدی به فعالیت‌های درآمدزای دهیاری‌های این شهرستان و تسهیلات هشت میلیارد تومانی به شهرداری چابهار برای احداث بازار ماهی پرداخت نماید؛ 2 دستگاه بیل مکانیکی به شهرداری کنارک و چابهار و 20 دستگاه مینی‌بوس به شهرداری چابهار به‌صورت یک‌سوم بلاعوض اختصاص دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز نسبت به احداث و تکمیل ۱۵۵ واحد مسکونی ویژه حاشیه کنارک تا ۲۲ بهمن، ۲۵۰۰ واحد مسکونی جهت ساماندهی حاشیه‌نشینی بندر چابهار تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ اقدام نماید. 

خضریان اظهار داشت: سازمان آبفای کشور هم تأمین آب شرب پایدار ۵۵ روستا تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری، تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی و استانی شهرستان و تأمین آب شرب پایدار بریس، پسابندر و دلگان تا پایان سال و افزایش روزانه ۲۰۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک، واگذاری مخزن آب ثابت ۵ مترمکعبی به ۲۱ روستا، تأمین پنجاه‌درصد هزینه لای‌روبی محل آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک و پیگیری افزایش بودجه حل مشکل فاضلاب چابهار و کنارک در قانون بودجه ۱۴۰۰۰ را متعهد گردید.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق مصوبات جلسه سازمان شیلات و سازمان بنادر و دریانوردی نیز متعهد به اعطای مجوز فعال‌سازی کارخانه لنج سازی، صدور ۱۲۰۰ فقره مجوز صید قایق‌های صیادی و صدور مجوز ۱۵۰ لنج صیادی در آب‌های بین‌المللی گردیدند.

خضریان افزود: همچنین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در این مصوبات متعهد گردید تا تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی و استانی آبخیزداری به مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان، افزایش سرجمع اعتبارات استان در حوزه آبخیزداری تا ۷۰ میلیارد تومان و تعیین تکلیف کلیه پرونده‌های اختلافی مطرح در کمسیون ماده واحده حداکثر تا پایان سال را پیگیری و انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان تاکید کرد: در مجلس پیگیر اجرای این مصوبات هستیم و اولین جلسه پیگیری در نیمه آذرماه در مجلس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول