اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

52درصد سدهای مازندران پرآب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت:درصد پرشدگی سدهای مازندران ۵۲ درصد است.

52درصد سدهای مازندران پرآب است

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، مازندران سرسبزی‌اش را مدیون بارش‌هایش است، بارش‌هایی که معمولا در پاییز انتظارش را دارد تا همچنان دیار سبز بماند.

اینکه شاهد تغییر در نوع و شدت بارش‌ها هستیم موضوعی است که طی سال‌های اخیر با آن مواجه بوده و هستیم اما تغییرات اقلیمی شرایط را تغییر داده است.

تاخیر در بارش‌های پاییزی و به عبارتی پاییز دیررس موضوع دیگری است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم که وقتی کشاورزان با این مسائل مواجه می‌شوند باتوجه به تجربه‌ای که دارند نگرانی‌های‌شان را بیشتر می‌کند.

باتوجه به خشکسالی و مشکلات بحران آن وضعیت استان و منابع ذخیره آب در سال زراعی جاری مطلوب بوده اما انتظار این است در پربارش‌ترین فصل سال بارش‌ها تداوم داشته باشد.

درحالی صحبت از کمبود آب و کم‌بارشی پاییزی است که وضعیت سدهای مازندران از شرایط امیدوارکننده‌ای برخوردار هستند.

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: درصد پرشدگی سدهای مازندران ۵۲ درصد است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب مازندران نسبت به سال گذشته، افزود: حجم ذخیره شده آب در سدهای مازندران ۲۳۰ میلیون مترمکعب است درحالی‌که دو سال گذشته یعنی سال ۹۷ حجم ذخیره سدهای مازندران ۱۳۳ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه وضعیت سدهای بزرگ استان نیز مطلوب است، تصریح کرد: در حال حاضر ۹۵ میلیون مترمکعب آب در سد شهید رجایی با حجم۱۶۲.۵ میلیون مترمکعب و ۱۱۵ میلیون مترمکعب در سد ۱۴۲ میلیون مترمکعبی البرز ذخیره شده است.

 

یخکشی در پایان نگرانی‌ها در ارتباط با پاییز کم بارش را رد کرد و خاطرنشان کرد: اینکه شرایط خوبی داریم نباید موجب شود مردم مدیریت در مصرف را فراموش کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول