اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیروزی بایدن یوآن چین را به اوج رساند

پیروزی نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باعث شد تا یوآن چین بهترین عملکرد هفتگی خود در 4 سال گذشته را به ثبت برساند.

پیروزی بایدن یوآن چین را به اوج رساند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از بلومبرگ، پیروزی جوبایدن در انتخابات آمریکا باعث شد تا یوآن چین بهترین عملکرد هفتگی خود در 4 سال گذشته را تجربه کند.

البته یکی از دلایل این مسأله این بود که پیروزی کاندیدای دموکرات باعث شد تا ارزش دلار آمریکا بر بازار جهانی ارز کاهش یابد.

بر همین اساس، ارزش یوآن در معاملات امروز بازارهای خارج از چین نظیر هنگ‌کنگ 0.4 رشد کرد و به 6.5649 یوآن در برابر دلار رسید. هفته گذشته هم ارزش یوآن 1.6 درصد رشد کرده بود که از ابتدای سال 2017 تا کنون بی‌سابقه بوده است.

در واقع از ابتدای ماه ژوئن و آغاز روند بهبود اوضاع اقتصادی در چین، یوآن رو به رشد است. یکی دیگر از دلایل بالا رفتن ارزش یوآن چین این است که سرمایه‌گذاران بر این باورند که پیروزی بایدن می‌تواند روابط بهتری را بین آمریکا و چین به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان ایجاد کند.

با توجه به اینکه نتایج انتخابات آمریکا تقریباً قطعی است و بایدن پیروز این کار شده حالا سرمایه‌گذاران از انتخابات عبور کرده و روی آمارهای اقتصادی از عملکرد چین و سیگنال‌های بانک مرکزی این کشور متمرکز شده‌اند.

گائوچی، کارشناس اقتصادی استکوتیا بانک سنگاپور می‌گوید: تا زمانی که شاهد کاهش ارزش دلار باشیم ممکن است رشد ارزش یوآن کند شود اما معکوس نخواهد شد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر هیچ سیگنال قوی از طرف دولت یا بانک مرکزی چین نسبت به تصمیم برای توقف رشد ارزش آن فعلا به بازار مخابره نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول