اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

سنگ ساختمانی چیست؟

امروزه مصالح ساختمانی بسیار مختلفی در صنعت ساخت و ساز موجود می باشد که هر کدام از ویژگی ها و کاربری های مختلفی برخوردار می باشند.

سنگ ساختمانی چیست؟

امروزه مصالح ساختمانی بسیار مختلفی در صنعت ساخت و ساز موجود می باشد که هر کدام از ویژگی ها و کاربری های مختلفی برخوردار می باشند. یکی از انواع مصالح ساختمانی که قدمتی چندین هزار ساله دارد و هم اکنون نیز دارای جایگاه بسیار بالایی در این صنعت می باشد، سنگ ساختمانی است.

سنگ ساختمانی چیست؟

اگر بخواهیم سنگ ساختمانی را در یک جمله تعریف کنیم، می توانیم بگوییم سنگ ساختمانی، جسمی است طبیعی که از اجتماع یک یا چند کانی تشکیل شده و در اندازه دلخواه برش داده می شود و می توان آن را در انواع مختلف سابیده شده، آنتیک، کات بروکن، تیشه ای و ... فراوری نمود. سنگ های ساختمانی بر حسب کانی ها و نحوه تشکیلشان دارای انواع بسیار متنوعی هستند و در کشور ایران از معادن متعددی برخوردار می باشند. بیشترین فراوری سنگ ساختمانی در کشور ایران، مربوط به استان اصفهان است و به همین دلیل می باشد که اصفهان، به مهد سنگ ایران شهرت دارد. گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت نیز در این استان و در شهرستان نجف آباد واقع شده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، از اکثر استان ها می توان به آن دسترسی پیدا کرد. علاوه بر همه این ها استان اصفهان دارای پتانسیل های بالایی در زمینه استخراج، تولید و برش سنگ می باشد و با داشتن نیروهای ماهر و مدیران با سابقه درخشان توانسته است جایگاه ویژه ای در سنگ ایران را به خود اختصاص دهد.

همانطور که اشاره نمودیم سنگ های ساختمانی از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند که در بین آن ها سنگ اصفهان در سه قالب کلی سنگ تراورتن ، سنگ مرمریت و سنگ گرانیت به فروش می رسد. گروه کالاساخت مجموعه ای بزرگ از مصالح ساختمانی است که انواع مختلف از این سنگ ها را با فراوری های متنوع برای شما همراهان عزیز گرد هم آورده است. در میان انواع سنگ ها، امروزه خرید سنگ تراورتن به یکی از کارهای اصلی افرادی که در حوزه ساختمان سازی فعال هستند بدل گشته است و به دلیل قیمت سنگ مناسب و طرح های بسیار مختلفی که دارند همواره یکی از گزینه های اولیه برای نمای داخلی و خارجی ساختمان می باشند.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از دسته سنگ های آهکی و متخلخلی است که از رسوبات چشمه‌های آب گرم به جا مانده است و حفره‌های روی آن‌ نیز ناشی از گازهای محبوس در همین آب‌های گرم هستند. بافت متخلخل این سنگ باعث ایجاد خاصیت عایق صوتی و حرارتی و علاوه بر آن چسبندگی بالا می شود که این چسبندگی خود به دلیل نفوذ دوغاب سیمان در این فضاهای متخلخل می باشد. سنگ تراورتن دارای رنگ های متنوعی است و این تنوع رنگ در انواع آن به دلیل اختلاف ترکیبات موجود هنگام رسوب گذاری در عناصرش می باشد. علت محبوبیت سنگ تراورتن در چند سال اخیر وجود ویژگی های مثبت فراوان و تنوع بسیار زیاد در آن است. این تنوع در سنگ های تراورتن سبب تنوع در قیمت نیز می گردد که سبب می شود تا افراد با بودجه های متفاوت بتوانند از انواع این سنگ ها بهره گیری نمایند. در سایت مجموعه کالاساخت نیز شما می تواند شاهد تنوع سنگ های تراورتن باشید به طوری که ما این سنگ ها را در دو بخش مجزاء تراورتن سفید و تراورتن رنگی دسته بندی نموده ایم تا بتوانید انتخابی راحت تر داشته باشید.

 

انواع سنگ تراورتن

همانطور که چندین مرتبه در بالا اشاره نمودیم سنگ تراورتن دارای تنوع بسیار زیادی می باشد و کشور ایران از لحاظ تنوع این سنگ در جهان حرف اول را می زند. برخی انواع بسیار محبوب از سنگ های تراورتن را که در مجموعه کالاساخت نیز موجود می باشند، در زیر برای شما معرفی نموده ایم:

سنگ تراورتن عباس آباد
سنگ تراورتن حاجی آباد
سنگ تراورتن دره بخاری
سنگ تراورتن طرق
سنگ تراورتن تکاب
سنگ تراورتن ابیانه
سنگ تراورتن آذر شهر
سنگ تراورتن آتشکوه

نمونه های نام برده شده در بالا تنها تعدادی از سنگ های تراورتن موجود در کالاساخت می باشند و با مراجعه به سایت می توانید سورت های مختلف از آن ها را نیز مشاهده نمایید.

سنگ تراورتن در نمای ساختمان

هر یک از سنگ های ساختمانی بر اساس ویژگی های مثبت و منفی که دارند، از کاربری های مختلفی نیز برخوردار می باشند. تنوع بالا در این مصالح، این امکان را برای افراد فراهم می آورد تا بر اساس سلیقه و نوع کاربری که در نظر دارند از انواع مختلف آن ها در اکثر قسمت های یک سازه بهره گیری نمایند. برای مثال بیشتر سنگ های مرمریت و گرانیت در ساخت کف و پلکان کاربرد دارند و این به دلیل سختی و مقاومت بالای آن ها در برابر ضربه و فشار می باشد. در پی این موضوع بهترین کاربری سنگ تراورتن، بهره گیری از آن به عنوان سنگ نما می باشد. سنگ نما در واقع سنگی است که به منظور پوشش و تزئین نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد بهره گیری قرار می گیرد. همانطور که می دانید در دنیای امروز نمای خارجی به همان اندازه که نمای داخلی اهمیت دارد، مهم می باشد. این بخش از ساختمان را به پیشانی آن تشبیه می کنند، که این پیشانی خود می تواند بیانگر خوبی و بدی داخل سازه باشد. یک نمای خارجی مناسب علاوه بر تاثیری که در زیبایی ظاهری ساختمان دارد، می تواند در حفظ آن از عوامل محیطی مختلف نیز بسیار مفید باشد.

سنگ تراورتن به دلیل ویژگی های مثبت فراوانی همچون

چسبندگی بالا
تنوع بی نظیر
مقاومت در برابر عوامل جوی
عایق حرارتی و صوتی
عمر مفید
تنوع در قیمت
و ...

می تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده به عنوان سنگ نما باشد.

قیمت و خرید سنگ تراورتن

با توجه به مطالب بالا بیان نمودیم که تنوع در طرح و رنگ سنگ های تراورتن، سبب تنوع در قیمت آن نیز می شود. خرید سنگ نما و پر کاربرد بودن آن یکی از عواملی ست می تواند بر قیمت سنگ تراورتن انتخابی تاثیر بسیار زیادی بگذارد. برای مثال سنگ تراورتن عباس آباد و یا تراورتن حاجی آباد دو سنگ برند در ایران می باشند که برخی سورت های آن ها از قیمت بالایی برخوردار هستند. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت تراورتن ها، درجه بندی آن ها می باشد. در واقع هر یک از انواع سنگ های تراورتن خود دارای سورت بندی های مختلفی هستند که این سورت ها دارای درجات متفاوت بر حسب رنگ زمینه و میزان ناخالضی ها و رگه های سنگ می باشند.

با توجه به اینکه بعضی از سنگ های تراورتن شبیه به هم هستند و تنها در گزینه های محدودی با یکدیگر تفاوت دارند، برخی از مراجع فروش سنگ و سنگ بری ها از عدم اطلاعات کافی افراد سوء استفاده می نمایند و محصولات مشابه سنگ های برند را با همان قیمت بالا به خریداران می فروشند. به همین دلیل است که ما در کالاساخت به شما پیشنهاد می دهیم، ابتدا با ویژگی های هر یک از این سنگ ها آشنایی یابید و از مرجع انتخابی خود نیز اطمینان حاصل کنید، سپس نسبت به خرید اقدام نمایید. گروه کالاساخت با ارسال بهترین و با کیفیت ترین محصولات به سراسر کشور و بسیاری از ارگان های دولتی و خصوصی همچون دانشگاه سمنان، دانشگاه ایلام، دانشگاه نیروی دریایی، هتل سازی های کیش، نفت بوشهر، گاز تهران و ... توانسته است، نظر بسیاری از مشتریان را جلب نموده و اعتماد آن ها را در پی داشته باشد.

علاوه بر این ها ، تیم کالاساخت دست به یک اقدام بسیار ساده زده است و برای هر یک از کالاهای موجود در سایت این مجموعه یک سری تعریفات و توضیحات اساسی ارائه نموده و پیش از خرید، مشتریان را کاملا نسبت به محصول انتخاب شده آشنا می سازند. همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد گروه کالاساخت و مصالح ساختمانی موجود در آن به رایگان با گروه مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول