اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مختومه شدن بیش از سه هزار پرونده توسط شوراهای حل‌ اختلاف فارس

سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس از رسیدگی به بیش از سه میلیون پرونده در شوراهای حل اختلاف استان فارس خبر داد و گفت: از آغاز فعالیت شوراهای حل اختلاف در فارس تا کنون بیش از سه هزار پرونده ارجاع ، رسیدگی و مختومه شده است.

مختومه شدن بیش از سه هزار پرونده توسط شوراهای حل‌ اختلاف فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین توانی در نشستی که به مناسبت هجدهم آبان ماه، سالروز تاسیس شوراهای حل اختلاف با حضور ریاست کل دادگستری فارس و به صورت ویدئو کنفرانس با روسای حوزه های قضایی استان تشکیل شد؛ ضمن تبریک این روز به قضات، اعضا و کارکنان مرکز توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس  به تشریح عملکرد شوراهای حل اختلاف استان پرداخت.

سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف و داوری فارس با اشاره به اینکه بخشی از وظیفه خطیر دستگاه قضایی بر دوش شوراهای حل اختلاف است، اظهار داشت: بر اساس آمار های موجود از سال ۱۳۸۲ و از آغاز فعالیت شوراهای حل اختلاف تا کنون بیش از سه میلیون پرونده به شوراهای حل اختلاف استان فارس ارجاع، رسیدگی و مختومه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین توانی از  مصالحه بیش ۷۸۰ هزار فقره پرونده از ابتدای تشکیل شوراهای حل اختلاف استان فارس تا امروز  خبر داد و خاطر نشان کرد: از ابتدای تاسیس شوراهای حل اختلاف  تاکنون با اهتمام اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف فارس  ۴۲۰ فقره پرونده با موضوع قتل عمد و غیر عمد، به مصالحه انجامیده است.

وی در ادامه این نشست به برتری شوراهای حل اختلاف استان فارس در مصالحه پروندهای قتل از سال ۹۲ تا کنون  اشاره کرد و افزود: در راستای تأکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس به اهمیت موضوع صلح و سازش از ابتدای سال جاری تعداد ۳۵ فقره قتل عمد به همت اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان به  سازش ختم شده است. 

سرپرست مرکزتوسعه حل اختلاف و داوری فارس تصریح کرد: طی هفت ماهه سال جاری نزدیک به ۱۴۰ هزار فقره به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده  و به همین تعداد مختومه وبیش از ۳۳ هزار پرونده نیز به صلح و سازش ختم شده است که نسبت به کل پرونده های مختومه قابل سازشی، ۳۸ درصد افزایش داشته است.

سرپرست  مرکز توسعه حل اختلاف و داوری  فارس با بیان این که  شوراهای حل اختلاف استان از ظرفیت  چهار قاضی ویژه شورا استفاده می کند،گفت: مجموعه شوراهای حل اختلاف استان فارس در حال حاضر شاهد حضور بیش از دو هزار و دویست عضو فعال است که در ۴۲ حوزه قضایی و ۴۴۱ شعبه شهری و روستایی استان فارس، در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و خدمت رسانی به مردم فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین توانی ضمن قدردانی از تلاش و زحمات قضات، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان که در مسیر خدمت به مردم قدم بر می دارند، گفت: خدمات اعضای شورا و گام نهادن در مسیر سازش بین مؤمنان دارای اجر و پاداش الهی است ، آنچنان که در روایات اسلامی آمده است: "هر کسی قدم به سازش بین دو نفر بر می دارد فرشتگان بر او درود می فرستند و ثواب شب قدر برای او محاسبه می‌شود."

گفتنی است در پایان از اعضای شعب هفتاد و دوم، هفتاد و شش و چهل و نهم شوراهای حل اختلاف  شیراز وهمچنین برخی از  حوزه های قضایی فعال در زمینه صلح و سازش  از جمله لامرد، رستم، استهبان، جهرم و کوار که بیشترین آمار مصالحه در پرونده های قتل را طی هفت ماهه اول سال جاری کسب کرده بودند با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس قدردانی شد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول