اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

جذب 74میلیاردی تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی در گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: امسال بیش از 74میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی به منظور خرید ادوات و ماشین‌آلات در این شهرستان جذب شد.

جذب 74میلیاردی تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی در گچساران

سید عبدالوهاب پورالحسینی امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: امسال  بیش از 74میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به منظور خرید ادوات و ماشین‌آلات در این شهرستان جذب شد.

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات برای خرید 45 دستگاه تراکتور برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در بخش‌های زراعت و باغبانی تخصیص داده شده است، گفت: این اعتبارات از محل  خط اعتباری 8 مکانیزاسیون کشاورزی برای خرید انواع تراکتور، ادوات و ماشین‌های کشاورزی پرداخت می‌شود.

مدیرجهادکشاورزی گچساران  افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند با استفاده از تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته برای نوسازی تراکتورها و ماشین‌آلات فرسوده و تکمیل ادوات و دنباله‌بندها در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استفاده کنند.

پورالحسینی با بیان اینکه در حال حاضر 280 تراکتور در بخش کشاورزی فعالیت دارند، عنوان کرد:  برخی از این ماشین آلات فرسوده هستند و به دلیل فرسودگی کارآیی لازم را ندارند لذا نیازمند نوسازی و استفاده از ماشین‌آلات جدید در برخی از بخش‌ها هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: این تسهیلات با سود ۱۵ درصد ، 20درصد سهم آورده و3 درصد یارانه از سوی دولت و بازپرداخت ۵ ساله به صورت اقساط  سالیانه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان و بهره‌برداران متقاضی  با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ارائه مدارک مربوطه می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این تسهیلات تا پایان سالجاری به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس،  سال زراعی (98-99) 159 هزار 952 تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

35 هزار هکتار زمین قابل کشت  در شهرستان گچساران وجود دارد که 2هزار 200 هکتار آن باغات از جمله باغ لیمو،نارنگی و پرتقال است.

اقتصاد هشت هزار نفر از مردم این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول