اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

IEA: محدودیت‌های جدید اروپا، تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد

یک مقام آژانس بین المللی انرژی گفت: به نظر می‌رسد، اعمال دوباره محدودیت‌های قرنطینه در اروپا با هدف مهار افزایش مبتلایان به کووید 19، چشم‌انداز تقاضا برای نفت در جهان را کاهشی کند.

IEA: محدودیت‌های جدید اروپا، تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک مقام آژانس بین‌المللی انرژی گفت: به نظر می‌رسد، اعمال دوباره محدودیت‌های قرنطینه در اروپا با هدف مهار افزایش مبتلایان به کووید 19، چشم انداز تقاضا برای نفت در جهان را کاهشی کند.

کیسوکه ساداموری، رئیس بخش بازارهای انرژی و امنیت آژانس بین المللی انرژی گفت: با این حال، این تاثیر احتمالا شدت کمتر نسبت به محدودیت‌های قرنطینه در ابتدای سال خواهد داشت.

وی گفت: «بخش اعظمی از قاره اروپا در قرنطینه به سر می‌برند. این قطعا تاثیر منفی خواهد داشت.» اما وی نگفت که این گروه به صورت رسمی پیش بینی خود را کاهش خواهند داد.

«ما قطعا انتظار داریم این بار آنجا تاثیر کمتری از قرنطینه قبلی وجود داشته باشد... این بار مدارس و برخی از فروشگاه ها نیز باز است.»

قیمت نفت در ابتدای امسال به شدت کاهش یافت، ولی اکنون بهبود یافته و به حدود 40 دلار در هر بشکه رسیده است، اما نگرانی ها در مورد تقاضا همچنان وجود دارد. در عین حال، بازارها همچنان در لبه مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

ساداموری گفت: «صنعت نفت و گاز، به صورت خاص، در انتظار نتایج انتخابات است.»

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه 14 اکتبر خود، پیش از اینکه کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس، محدودیت‌های جدید وضع کنند، چشم‌انداز تقاضا برای نفت در سال 2020 و 2021 را ثابت نگه داشت.

انتهای پیام/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول