اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عرضه بنزین نامطلوب و رانندگانی که راهی تعمیرگاه می‌شوند

عرضه بنزین نامطلوب در جایگاه‌های سوخت شهرستان فیروزآباد باعث شد تعداد زیادی از خودروها با مشکلات اساسی مواجه شده و راهی تعمیرگاه‌ها و مراکز فنی خودرو شوند.

عرضه بنزین نامطلوب و رانندگانی که راهی تعمیرگاه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، چند هفته‌ای است که در نقاط مختلف فیروزآباد صحبت‌هایی مبنی بر بنزین بی‌کیفیت به گوش می‌رسد که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

طی روزهای گذشته شهروندان فیروزآبادی و مسئولان این شهر از عرضه بنزین با کیفیت نامطلوب در جایگاه‌های سوخت این شهر گلایه‌های بسیاری داشته و خواستار رسیدگی فوری به موضوع هستند.

عرضه بنزین بی‌کیفیت در جایگاه‌ها

بازدید میدانی خبرنگار خبرگزاری فارس از برخی تعمیرگاه‌های مرکز شهرستان فیروزآباد، رانندگان خودروهای معیوب موضوع عرضه بنزین بی‌کیفیت را در جایگاه‌های سوخت این شهرستان تائید کرده و گفته‌اند که بنزین بی‌کیفیت باعث آسیب به خودروهای آنان شده است.

مشاهدات خبرنگار فارس از وضعیت عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت و گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد که نارضایتی از عرضه بنزین بی‌کیفیت در جایگاه‌های شهر فیروزآباد وجود دارد که باعث نارضایتی رانندگان و نقص فنی خودروها شده است. در این شرایط  شایسته است مسئولان و فرماندار شهرستان فیروزآباد ضمن پیگیری این موضوع، پاسخگوی مردم باشند.

حجم وسیع مراجعه خودروها در تعمیرگاه

خبرنگار فارس با انتقاد از وضعیت ارائه سوخت بی‌کیفیت در فیروزآباد گفت: با سوخت‌گیری در یکی از جایگاه‌های سوخت فیروزآباد، ماشینم دچار نقص فنی شد که پس از حضور در یکی از تعمیرگاه‌های تنظیم موتور، تعمیرکار دلیل آن را استفاده از بنزین بی‌کیفیت عنوان کرد.

بنزین بی‌کیفیت مصرف سوخت خودرو را افزایش می‌دهد

در این میان یکی از تعمیرکاران فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به تازگی ۹۰ درصد مراجعه خودروها به دلیل بی‌کیفیت بودن بنزین در شهرستان بوده که موجب می‌شود به هنگام صبح ماشین با تأخیر روشن شود.

وی با بیان اینکه، خودروهایی که به هنگام صبح دیر استارت خورده و با تأخیر روشن می‌شود افزود: در این حالت ماشین به مرور کم نفس شده و مصرف سوخت خودرو بالا می‌رود.

به تازگی ۹۰ درصد مراجعه خودروها به دلیل بی‌کیفیت بودن بنزین در شهرستان بوده که موجب می‌شود به هنگام صبح ماشین با تأخیر روشن شود

این مهندس مکانیک بیان داشت: باید در انتظار بنزین باکیفیت بهتر ماند و رانندگان خودروهایی که چنین نقص فنی در ماشین مشاهده می‌کنند باید پس از این‌که بنزین با کیفیت وارد جایگاه‌های پمپ‌بنزین شهرستان شد صافی بنزین را تعویض نمایند.

وی بیان کرد: بی‌کیفیت بودن بنزین خسارات و آسیب‌های فراوانی به قطعات از جمله کاتالیست، سانسورهای اکسیژن و خود اگزوز وارد می‌کند.

کیفیت نامطلوب محموله‌های بنزین

مسئول یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت در فیروزآباد این‌گونه توضیح داد: محموله ارسالی از شیراز بوده و بعد از نقص فنی خودروها متوجه شدیم بنزین ارسالی کیفیت نامطلوبی داشته است.

وی با اشاره به کنترل کیفیت و نظارت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی افزود: بازرسان کنترل کیفیت که بر جایگاه‌های پمپ‌بنزین نظارت دارند تنها با حضور در جایگاه بارنامه‌ای که از سوی پالایشگاه صادر شده را چک نموده و چگالی محموله بنزین ارسالی را با چگالی مخزن پمپ‌بنزین مقایسه می‌کنند و تشخیص می‌دهند که آیا در این مخزن مواد دیگری مانند آب و غیره مخلوط شده یا نه و این‌گونه کیفیت بنزین تست می‌شود.

 ارتباط گروهی که جایگاه‌داران با یکدیگر دارند نشان می‌دهد که دیگر جایگاه‌های شیراز هم با این مشکل روبرو می‌باشند

مسئول این جایگاه ادامه داد: کیفیت بنزین درصد سرب، اکتان و... در بنزین تنها خود پالایشگاه‌ها می‌توانند آزمایش کنند و کمی مواد اولیه بنزین را مشخص نماید.

وی گفت: ارتباط گروهی که جایگاه‌داران با هم دارند نشان می‌دهد که دیگر جایگاه‌های شیراز هم با این مشکل روبرو می‌باشند.

بنزین موجود مورد تائید واحد کنترل کیفیت است

در ادامه رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فیروزآباد در پاسخ به این معضل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: آزمایش کنترل کیفی به صورت مرتب ماهیانه در چندین مرحله توسط واحد کنترل کیفیت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس در ناحیه از جایگاه‌ها انجام می‌شود.

ضرغام خسروی افزود: آزمایش آب‌یابی مخازن جایگاه‌ها به طور مرتب انجام می‌شود؛ و نمونه‌گیری‌هایی که در جایگاه میمند انجام شد، از نظر کیفیت مطابق کیفیت و وزن استاندارد بود و این وزن مخصوص محاسبه شده با وزن مخصوص خروجی از انبار نفت همخوانی داشت.

به گزارش فارس، آنچه از شواهد موجود مشخص است، میزان کیفت بنزین در پالایشگاه و تولید که در واقع نسبت افزودن موادی مانند درصد اکتان و مواد دیگر، استاندارد نبوده و موجب مشکل و نارضایتی مصرف کننده شده است که باید پیگیری و در محموله‌های بعدی اصلاح شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول