اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

برخی به‌دنبال این هستند که هشت سال دیگر معیشت مردم را به گروگان بگیرند

دبیر کل جمعیت ایثارگران با اشاره به برخی اقدامات دولت پس از نتیجه انتخابات آمریکا گفت: این موضوع نشان می‌دهد که برخی به‌دنبال این هستند که هشت سال دیگر معیشت مردم را به گروگان بگیرند و به سیاست‌های آمریکا گره بزنند.

برخی به‌دنبال این هستند که هشت سال دیگر معیشت مردم را به گروگان بگیرند

محمّدجواد عامری، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاری حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: شکی نیست که اکثریت مردم دنیا و ایران از شکست ترامپ خوشحال هستند، چرا که ترامپ علاوه بر خیانت‌هایش، یکی از اسطوره‌های ما را شهید کرده و ما از این بابت خوشحال هستیم و امیدواریم این شکست، مقدمه شکست‌های بعدی و فروپاشی آمریکا باشد.

فرش قرمزی که در داخل برای بایدن پهن کرده‌اند خطرناک است

وی با بیان اینکه پهن کردن فرش قرمز برای بایدن از سوی برخی در داخل کشور، موضوعی خطرناک است، گفت: در حالی که هنوز بایدن بر سر کار نیامده، فضای کشور را طوری نشان می‌دهند که اگر بایدن بیاید کشور گل و بلبل می‌شود و مشکلات اقتصادی که خود دولتمردان بارها اعلام کرده‌اند که فقط بیست تا سی درصد آن‌ها به تحریم ربط دارد را به انتخابات آمریکا گره بزنند. 

عامری ادامه داد: جالب‌تر اینکه عده‌ای در داخل ایران با این همه افتضاحی که در انتخابات آمریکا و قبل از آن هم در ماجرای کرونا رخ داد، هنوز دنبال بزک کردن آمریکا و قدرت دادن به این رژیم هستند و این برای ما عجیب است.

پیروزی بایدن برنج در حال فاسد شدن در گمرک را آزاد کرد!

وی افزود: موضوع عجیبی است که با اینکه هنوز بایدن نیامده و قدرت در اختیار ترامپ است، یکدفعه برنجی که مدت‌ها در گمرک ترخیص نشده بود و در حال فاسد شدن بود، آزاد می‌شود. گوشت که قیمت آن بالا رفته بود، بیست درصد ارزان می‌شود و دولت به‌دنبال طرح ۹ ماهه می‌رود. همچنین قیمت دلار پایین می‌آید. این‌ها برای مردم عجیب است. مردم می‌گویند چه اتفاقی افتاده که مشکلاتی که هفت سال در کشور بود و هر روز معیشت مردم را سخت تر می‌کرد، با اعلام پیروزی بایدن، کاهش پیدا می‌کند.

می‌خواهند ۸ سال دیگر معیشت را به گروگان بگیرند

استاد دانشگاه گفت: برخی از ارادتمندان دولت می‌گویند باید از فرصت آمدن بایدن و گشایشی‌ که شروع شده استفاده کرد. فضایی که این افراد دارند زمینه‌سازی می‌کنند، خطرناک است و نشان می‌دهد که برخی به‌دنبال این هستند که هشت سال دیگر معیشت مردم را به گروگان بگیرند و به سیاست‌های آمریکا گره بزنند.

عامری خاطرنشان کرد: وقتی از نقض برجام سؤال می‌پرسیدیم، آقایان می‌گفتند ما تصورمان این بود که آمریکا در برجام باقی می‌ماند و بعد فلان اقدام را انجام می‌دهد و گشایش ایجاد می‌شود. یعنی قراردادی را نوشته بودند که همه اجزای آن به اقدامات آمریکا گره خورده بود و آقایان آنقدر این پیمان‌نامه را ضعیف نوشته بودند که امکان هر سوءاستفاده‌ای از آن وجود داشت.

فکر اشتباهی است که بایدن می‌تواند خلاف رویه صهیونیست‌ها عمل کند

وی با تأکید بر سیاست‌های مشترک جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا گفت: دوستان بگویند از بایدن چه دیده‌اند که اینطور به استقبال او رفته‌اند. بایدن فردی است که همان زمان که سردار سلیمانی شهید شد ایشان را مستحق مرگ می‌دانست و از این اقدام ترامپ دفاع می‌کرد. همچنین در زمان اوبامای دموکرات حداقل هفت بار برجام نقض شد که اولین بار هم یک روز بعد از برجام یعنی ۲۷ آذر ۹۴ بود که بیست شخصیت حقیقی و حقوقی را تحریم کردند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا ربطی به دموکرات و جمهوری‌خواه ندارد، اظهار داشت: کسی صاحب صنایع مادر و دیگری صاحب صنایع نظامی است و همین‌ها تعیین‌کننده هستند. سیاست خارجه دست صهیونیست‌هاست و منافع ملت در نظر گرفته نمی‌شود. اینکه عده‌ای فکر می‌کنند بایدن می‌تواند خلاف رویه صهیونیست‌ها منافع ملت آمریکا را در نظر بگیرد فکر اشتباهی است.

عامری ادامه داد: در حالی که بایدن اصلاً سخنی درباره بازگشت به برجام مطرح نکرده، عده‌ای در داخل از خود بی‌خود شده اند. صرفاً برخی از مشاوران بایدن دراین باره اظهارنظر کرده‌اند و آن‌ها هم یا گفته‌اند درباره برجام باید مذاکره کنیم، یعنی به‌دنبال امتیاز بیشتر هستند. برخی دیگر گفته‌اند باید دنبال توافق بلندمدت‌تر و بهتری باشیم.

با پیروزی بایدن به قصه‌سُرایی افتاده‌ایم!

وی افزود: این موضوع جالبی است که برجامی که امتیازات بسیاری به طرف غربی داد و آن‌ها زیر همه تعهداتشان زدند ما مجدداً به صرف اینکه رئیس‌جمهور تغییر کرده، قصه‌سرایی می‌کنیم که اقتصاد شکوفا می‌شود. گویی اصلاً هیچ تدبیری در کار نیست. از طرفی می‌گویند تحریم‌ها ۳۰ درصد در اقتصاد کشور اثر دارد از این طرف می‌گویند بایدن بیاد مشکلات حل می‌شود.

عامری ادامه داد: بر فرض محال حتی اگر بایدن اهل منطق و تعامل منطقی باشد، این همه شور و هیجان یک طرف نسبت به مذاکره، با تدبیر سنخیت ندارد و این خودباختگی باعث می‌شود طرف مقابل اگر منطقی باشد، امتیاز بیشتری بگیرد.

وی افزود: دولت محترم به جای اینکه ملت را هیچ بیانگارد، به این سمت برود که جوانان و متخصص‌ها را به‌کار بگیرد. این همه کارگر باتجربه داریم که اگر دولت نصف برنامه‌ریزی که برای انتخابات آمریکا کرد برای این ظرفیت‌ها انجام می‌داد به فکر برنامه‌ریزی برای این‌ها باشد کشور آباد می‌شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران خاطرنشان کرد: هفت هشت ماه است جنس‌ها گران می‌شود و آقایان منتظر بودند انتخابات آمریکا انجام شود و بعد شروع به حل کردن مشکلاتی کردند که بانی‌شان خودشان بودند. در حالی که هنوز ترامپ حاکم است و سیاست خارجه آمریکا عوض نشده و هیچکدام از تحریم‌ها هم لغو نشده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول