اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رسانه‌ها در شرایط کرونایی از امیدآفرینی غافل نشوند

فرمانده سپاه نهاوند گفت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی شرایط کرونایی نباید از امیدآفرینی در جامعه غافل بمانند.

رسانه‌ها در شرایط کرونایی از امیدآفرینی غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علی مختاری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی اظهار کرد: رسانه‌ها و فضای مجازی نقش مهمی در اطلاع رسانی در شرایط ‌کرونایی دارند اما لازم است به گونه‌ای عمل شود که امیدآفرینی و نشاط دادن به جامعه مورد غفلت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی ظرفیتی مهم و اثرگذار برای فرهنگسازی در زمینه مقابله با کروناست که می‌تواند در بین مردم اثرگذار باشد افزود: متاسفانه تاکنون ما در زمینه فرهنگسازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توفیق لازم را به دست نیاورده‌ایم زیرا همچنان شاهد برگزاری عروسی‌ها، مراسم عزا و دورهمی‌ها در جامعه هستیم.

فرمانده سپاه نهاوند با بیان اینکه رسانه ظرفیت بالایی در اقناع افکار عمومی دارد افزود: از زمان شروع کرونا در کشور رسانه‌ها تلاش زیادی در زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته‌اند که از اثرگذاری برخوردار بوده است.

وی افزود: در عین حال رسانه‌ها و فضای مجازی باید به گونه‌ای عمل کنند که فضای امید و نشاط در جامعه بیشتر منتشر شود و اخبار دلهره‌آور کمتر زده شود.

مختاری انعکاس افکار گروههای با نفوذ جامعه در بین مردم را از دیگر شیوه‌های پیشنهادی برای مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها برای انعکاس نظرات روحانیون و سایر معتمدین جامعه به دنبال آنها بروند زیرا سخنان این گروه‌ها در بین مردم پذیرش بیشتری دارد.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز گفت: امروز برای مقابله با شیوع کرونا رویکردها باید به کار فرهنگی تغییر یابد تا بتوانیم از آن نتیجه بگیریم.

مراد ناصری افزود: امروز کرونا به یک بحران همه‌گیر تبدیل شده و لذا برای مقابله با آن لازم است یک هم‌افزایی بین مردم و مسئولین بوجود آید.

وی گفت: در کار فرهنگی همه باید در کنار هم باشند و در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند از اثرگذاری زیادی در بین مردم برخوردار باشند.

ناصری در پایان افزود: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت سخت پیش آمده ما به رسانه‌ها نیازمندیم و انتظار داریم نسبت به اطلاع رسانی‌های شفاف و اصلاح برخی باورهای غلط نسبت به پروتکل‌های بهداشتی ما را یاری کنند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول