اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پنج درس مهم «روز مقدس قم»

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تشریح پنج درس مهمی که «روز قم» به انسان می‌دهد گفت: قدردانی از انسان‌های بزرگ یکی از درس‌هایی است که «روز قم» یادآور آن است.

پنج درس مهم «روز مقدس قم»

آیت‌الله محمود رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن گرامیداشت ورود مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به قم که به عنوان «روز قم» شناخته می‌شود اظهار کرد: «روز قم» روزی تاریخی و بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها بانویی است که سه امام معصوم از ایشان یاد کرده‌اند و حتی قبل از تولد ایشان نوید حضورشان در قم را داده‌اند که این نشان‌دهنده عظمت بانوی کرامت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: «روز قم» یکی از ایام‌الله مهم است که درس‌های متعددی برای زندگی به انسان‌هایی که خواستار کمال هستند می‌دهد.

آیت‌الله رجبی اضافه کرد: یکی از درس‌هایی که «روز قم» به انسان‌ها و به ویژه بانوان می‌دهد این است که در سنین نوجوانی و جوانی می‌توان به درجات معرفتی بالا رسید همانند حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها که در سن جوانی به چنان عظمتی رسیدند که مایه سعادت ابدی بسیاری از انسان‌ها شدند.

وی با بیان اینکه شخصی سؤال پرسید که شفاعت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و واسطه‌‌گری ایشان در درگاه پروردگار برای سعادت افراد، فقط شامل حال مردم قم می‌شود؟ اذعان کرد: در پاسخ به سؤوال این فرد چنین گفته شد: شفاعت کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها شامل حال هر کسی که بتواند خود را تعالی ببخشد تا مورد شفاعت حضرت قرار گیرد می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشریح کرد: قدردانی از انسان‌های بزرگ و گرامی‌داشتن شخصیت‌های با عظمت یکی دیگر از درس‌هایی است که «روز قم» در بخش استقبال با شکوه مردم قم از حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در هنگام ورود به این شهر به انسان می‌دهد؛ همانطور که در مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی قدردانی از این شخصیت بزرگ به خوبی استقبال صورت گرفت.

آیت‌الله رجبی سومین درسی که «روز قم» به انسان می‌دهد را برابر دانستن انسان‌ها و فرق نگذاشتن بین آنان دانست و گفت: وقتی از سوی بسیاری از مردم قم از بانوی کرامت دعوت شد که به منزل اهالی برود، ایشان فرمودند هر جا مرکب من توقف کرد همانجا مهمان می‌شوم که این یعنی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها همه مردم را با یک چشم می‌دیدند، کسی را مقدم بر دیگری نمی‎دانستند و لطفشان همه را شامل می‌شده است.

وی ادامه داد: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها حتی در بستر بیماری نیز از عبادت دست نمی‌کشیدند و همواره ارتباط خود با خداوند و همچنین ارتباط خود با مردم را حفظ می‌کردند که این جنبه عملکردی بانوی کرامت به انسان درس می‌دهد که باید در همه حال رابطه خود با خدا و مردم را حفظ کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پارسایی، عفت و حجاب را از دیگر درس‌هایی دانست که مکتب رفتاری حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به انسان می‌دهد و افزود: بانوی کرامت الگوی بسیار مناسبی برای انسان‌ها و به ویژه برای زنان است و باید به درس‌هایی که از زندگی ایشان به دست می‌آید توجه ویژه داشت.

آیت‌الله رجبی تصریح کرد: قدر وجود مبارک حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و ارزش زیارت ایشان را باید دانست و به این نکته نیز باید دقت کرد که از هر کجا می‌توان به ایشان سلام داد و با ایشان ارتباط معنوی گرفت.

وی بیان کرد: در طول تاریخ دانشمندان بزرگی برای حل معضلات علمی به حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها متوسل می‌شدند مثل ملاصدرا که مطرح کرده است هر گاه در مسیر علمی به مشکلی بر می‌خوردم به زیارت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها می‌آمدم و به ایشان متوسل می‌شدم تا بالاخره مشکل حل می‌شد.

انتهای پیام/78005*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول