اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مواسات و همدلی؛ مهارکننده بحران‌های جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه برای مهار بحران کرونا و تعالی اجتماعی باید مواسات را به خوبی در سطح جامعه تبلیغ کنیم، افزود: ما باید نشان دهیم امت پیامبر اکرم(ص) اعم از شیعه و سنی، ‌می‌تواند بحران‌های بزرگ را به خوبی مدیریت کند و پشت سر بگذارد.

مواسات و همدلی؛ مهارکننده بحران‌های جامعه اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله دژکام در نشست مشترک با امام جمعه اهل سنت شیراز و اعضای هیأت امنا مسجد حضرت رسول اکرم(ص) با بیان اینکه در شزایط فعلی باید مقوله مواسات و همدلی را دنبال کرد، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم ویروس منحوس کرونا و حاشیه هایش که کسادی و تعطیلی کسب و کارها بوده، از سطح  جمع شود، رسمش این است که بندگان خدا دست یکدیگر را بگیرند و به هم کمک نمایند.

وی بیان کرد: شما بزرگواران اقدام کنید و از طریق علمای مناطق خود بخواهید و به زبان خوب مردم را تشویق کنید تا کمک های مردمی را جهت کمک به نیازمندان ارسال کنند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: اگر خداوند متعال، همدلی و کمک به همنوع و رحم یه یکدیگر را در نوع بشر ببیند به آدمی رحم می کند و بلا و آزمایش را از سر او رفع می نماید.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه برای مهار بحران کرونا و پیشرفت و تعالی اجتماعی باید مواسات را به خوبی در سطح جامعه تبلیغ کنیم، افزود: ما باید نشان دهیم امت پیامبر اکرم(ص) اعم از شیعه و سنی، می تواند بحران های بزرگ را به خوبی مدیریت کند و پشت سر بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای غیراسلامی صحنه‌های شبه جنگ بر سر کالا و یا غارت مازه‌های بزرگ به وفور اتفاق افتاده اما ما به لطف اسلام این اتفاقات را شاهد نیستیم و شاهد بذل و بخشش داوطلبانه مردم هستیم چون ما پیرو پیامبر رحمت هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: همه ما به دنبال احترام به پیامبر هستیم و وحدت داریم اما امروز به پیامبر ما بی احترامی شده است؛ اتفاقی که در فرانسه افتاد و بی ادبی که به ساحت پیامبر کردند را باید به بهترین و منطقی‌ترین شکل ممکن پاسخ دهیم.

آیت الله دژکام اظهار داشت: به دنبال دعوا و حرکت های افراط گونه نیستیم بلکه بهتر این است که با همراهی هم، بزرگ منشی و رحمت پیامبر اسلام را نشان دهیم و این‌ امر را جلوه‌گر نماییم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول