اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات در نیجریه در حمایت از«شیخ زکزاکی» و درخواست آزادی سریع او

شماری از مردم هوادار «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در تظاهراتی در پایتخت این کشور خواستار آزادی سریع وی شدند.

تظاهرات در نیجریه در حمایت از«شیخ زکزاکی» و درخواست آزادی سریع او

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شماری از هواداران «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در تظاهراتی در این کشور آزادی سریع و بدون قید شرط وی را خواستار شدند.

منابع خبری گزارش کردند که شماری از هواداران شیخ زکزاکی روز دوشنبه با برپایی تظاهراتی در منطقه «ووس» در «آبوجا» پایتخت نیجریه خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط الزکزاکی و همسر ایشان شدند. حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن تابلوها و تصاویری از شیخ زکزاکی حمایت خود را از رهبر مسلمانان نیجریه نشان دادند.

طی روزهای گذشته نیزهواداران زکزاکی بابرپایی تظاهرات ضمن تقاضا برای آزادی رهبر جنبش اسلامی نیجریه، سخنان ضد اسلامی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه را محکوم کردند.

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ با حمله نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی نیجریه، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم می‌کنند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ ارتش نیجریه را به کشتار شیعیان، دفن آنها در گورهای جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت متهم کرد.

چندی قبل «سهیلا زکزاکی» فرزند شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جمعیت اسلامی نیجریه از وخیم بودن حال والدین به دلیل اهمال پزشکی خبر داد و گفت که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند هر دو زخمی بودند و اکنون به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی و درمانی وضعیت سلامتی آنها وخیم‌تر شده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول