اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ایجاد دانشکده سوم، زمینه‌ساز ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه

معاون آموزشی تحقیقات و دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم پزشکی لارستان درخصوص ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه، گفت: با ایجاد دانشکده سوم و راه‌اندازی رشته‌های فوق‌الذکر، زمینه لازم برای تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه فراهم می‌شود.

ایجاد دانشکده سوم، زمینه‌ساز ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه

زهرا کشتکاران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لارستان اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی لارستان دارای دو دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) لار و دانشکده بهداشت اوز است.

وی با بیان اینکه رشته‌های موجود در دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) شامل پرستاری و اتاق عمل در مقطع کارشناسی پیوسته است، افزود: در این دانشکده همچنین رشته هوشبری در مقطع کارشناسی ناپیوسته تدریس می‌شود.

معاون آموزشی تحقیقات و دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در دانشکده حضرت زینب(س) لار در مجموع ۲۵۶ دانشجو مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: در دانشکده بهداشت شهرستان اوز نیز ۴ رشته بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار، علوم تغذیه و بهداشت محیط در مقطع کارشناسی پیوسته با ۲۶۷ دانشجو در حال فعالیت است.

 تعداد کل دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده علوم پزشکی لارستان را ۵۲۳ نفر با احتساب ورودی ٩٩ اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به نقشه ۵ ساله توسعه رشته‌ها در مناطق آمایشی کشور(کلان منطقه ۵ کشور)، قدمت دانشکده و موفقیت بیش از ۱۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم پزشکی لارستان آزمون‌های ارشد، دکترا و آزمون‌های استخدامی کشور تاکنون، به‌عنوان‌مثال در سال ۹۹ ، ۷ نفر قبولی در دوره کارشناسی ارشد در سایر دانشگاه‌ها بود است.

وی با تأکید بر اینکه با در نظر گرفتن نیاز منطقه و کشور در بحث عدالت آموزشی، برنامه توسعه رشته‌ها در دانشکده علوم پزشکی لارستان به‌ طور جدی در حال پیگیری است، یادآور شد: از جمله نقاط قوت و با ارزش، حمایت‌های خیرین منطقه در بحث حمایت مالی جهت خرید تجهیزات و ایجاد فضای فیزیکی است که همواره یکی از بزرگ‌ترین معیارهای رشد و بالندگی منطقه بوده و هست.

کشتکاران با بیان اینکه برای راه‌اندازی رشته‌های جدید نیاز به تأمین تعداد اعضاء هیأت علمی مرتبط با مرتبه علمی استادیار و دانشیار است افزود: با تلاش‌های صورت گرفته تعداد اعضای هیأت علمی از ۱۲ نفر در سال ۹۶ به ۳۵ نفر در سال ۹۹ رسیده که در حال حاضر با محقق شدن وضعیت ارتقاء مرتبه استادیاری و دانشیاری اساتید دانشکده علوم پزشکی لارستان، شرایط نسبی بهتری برای راه‌اندازی رشته مقاطع تحصیلات تکمیلی هم فراهم‌شده است.

 معاون آموزشی تحقیقات و دانشجویی فرهنگی دانشکده اضافه کرد: برای راه‌اندازی این رشته‌ها،  مستندات کامل از زیرساخت‌ها و نیروهای انسانی لازم به بورد کلان منطقه ارسال‌شده و  در مرحله انتظار برای بازدید بورد تخصصی کلان منطقه و کشور قرار دارد.

وی در خصوص ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه، گفت: با ایجاد دانشکده سوم و راه‌اندازی رشته‌های فوق‌الذکر، زمینه لازم برای تبدیل‌شدن دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه فراهم می‌شود.

کشتکاران مهم‌ترین زیرساخت لازم و مورد نیاز جهت توسعه رشته‌ها همچنین ایجاد دانشکده سوم و در پی آن تبدیل‌شدن دانشکده به دانشگاه را برخورداری از فضای فیزیکی کافی دانست و بیان کرد: در حال حاضر کمبود فضای فیزیکی در دانشکده پرستاری  وجود دارد و نیاز مبرم به اختصاص فضای فیزیکی به‌ ویژه برای راه‌اندازی رشته‌های جدید و تسریع در تکمیل ساختمان پردیس از جمله ضروریات و دغدغه موجود است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول