اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح‌‌های محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی سمنان

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از اجرای طرح‌‌های محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی و محروم این استان خبر داد.

اجرای طرح‌‌های محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ منصور شوقانی عصر امروز در جلسه بررسی روند پیشرفت اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی که سالن جلسات ساختمان هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: اولویت ما در اجرای طرح محرومیت‌زدایی، مناطق محروم و روستایی است و این طرح با مشارکت بسیج سازندگی و به‌صورت جهادی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف ما برای ورود به این طرح خدمت‌رسانی به عموم مردم استان سمنان در مناطق محروم و روستایی است، ادامه داد: سپاه پاسداران و بسیج سازندگی همواره در بحث محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی همچون سیل لرستان و رانش زمین در کالپوش به‌صورت جهادی ورود کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا در این طرح اقدامات با حداقل هزینه انجام شود، تصریح کرد: از تمامی مدیران استان سمنان که با دغدغه‌مندی خاص و با روحیه جهادی و بسیجی به این طرح ورود کردند، تقدیر و تشکر دارم.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تأکید کرد: تلاش داریم تا با همکاری بسیج سازندگی و همچنین هماهنگی بین دستگاهی و هم‌افزایی، محرومیت را در استان به حداقل برسانیم.

شوقانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات مطلوبی طبق روال در حال انجام است و آمادگی داریم تا موانع را برطرف کنیم و شاهد پیشرفت در مباحث کارشناسی و تخصصی باشیم.

سپاه و بسیج؛ بازوی توانمند دستگاه‌های اجرایی 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این جلسه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی استان دو بازی توانمند و یار همراه دستگاه‌های اجرایی در استان هستند.

منوچهر فخری با بیان اینکه بسیج سازندگی و سپاه همواره در بحث محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم آسیب‌دیده و محروم پیشرو و پیش‌قدم بوده‌اند، گفت: بسیج سازندگی استان به همراه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان همواره در خط مقدم اقدامات خیر و کمک به مردم آسیب‌دیده در مواقع بحران بودند که در بحث سیل لرستان و رانش زمین در کالپوش شاهد اقدامات جهادی مطلوبی از سوی این دو مجموعه بودیم.

وی افزود: طرح محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و روستایی کشور توسط جهادگران بسیج سازندگی استان سمنان اقدامی بسیار ارزنده است که می‌تواند کمک‌کار پیشبرد روند عملیات اجرایی پروژه‌ها و طرح‌های دستگاه‌های اجرایی در استان و عاملی برای کاهش محرومیت باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: ظرفیت‌های قانونی برای واگذاری طرح‌های عمرانی توسط دستگاه‌های اجرایی به بسیج سازندگی وجود دارد که باید به‌خوبی از آن بهره برد.

فخری تصریح کرد: هدف از ورود سپاه پاسداران و بسیج سازندگی در بحث محرومیت‌زدایی، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بدون دریافت سود و با حداقل هزینه‌ها است که با هماهنگی بین‌دستگاهی، شاهد اتمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها و توسعه و ارتقاء شاخص‌های معیشتی و رفاهی و کاهش محرومیت در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و روستایی در استان سمنان همواره در دستور کار دولت قرار داشته و در حال حاضر نیز طرح‌ها و پروژه‌های مطلوبی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: ورود بسیج سازندگی استان به‌عنوان پیمانکاری قوی و مجهز در قالب مشارکت در طرح و با هدف کاهش حداقلی هزینه‌ها، می‌تواند عامل بسیار مؤثری برای تسریع در بهره‌برداری از طرح‌ها باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اذعان داشت: علاقه‌مندی بسیار مطلوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به واگذاری پروژه‌ها در قالب این طرح وجود دارد و دستگاه‌های نظارتی در استان نیز با نگاه و رویکردی مثبت، حامی و همراه دستگاه‌های اجرایی هستند که این مهم بسیار ارزشمند بوده و با این عزم جدی و هماهنگی مطلوب، شاهد موفقیت طرح و کاهش محرومیت در استان سمنان خواهیم بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول