اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد؛ پاسخ به چرایی درباره کوچ ستاره‌های فوتبالی مازندران/ سینا قنبرپور: همیشه هدف داشتم تا آرزو

سینا قنبرپور ستاره سال‌های گذشته رایکای بابل که از او به‌عنوان نکونام جدید فوتبال ایران نام برده می‌شود برای رسیدن به اهداف و آرزوهایش به تهران رفت تا باز هم شاهد فرار ستاره‌های مازندرانی از استان مازندران باشیم.

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد؛ پاسخ به چرایی درباره کوچ ستاره‌های فوتبالی مازندران/ سینا قنبرپور: همیشه هدف داشتم تا آرزو

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی| فوتبال مازندران در طول این سال‌های اخیر معدن استعداد بود و ستاره‌های زیادی از استان مازندران در شهرهای مختلف کشور و در تیم‌های مختلف خودنمایی می‌کردند.

سال‌ها ستاره‌های مازندران در تیم‌های ملی جزو ستاره‌های ملی ما بوده اند و هر ساله به تعداد این ستاره‌هایی که استان مازندران را ترک می‌کنند، افزوده می‌شود.

عدم توجه به استعدادها و نخبه ها و نبود امکانات مناسب سبب ترد فوتبالیست‌های با استعداد مازندرانی شده است.

از طرفی هم عدم بومی‌گرایی تیم‌هایی چون نساجی، دلسردی بازیکنان و جوانان مازندرانی را زیاد کرده تا این ستاره‌ها راهی جزو رهایی استان نداشته باشند.

یکی از این ستاره سینا قنبرپور ستاره سا‌ های گذشته رایکای بابل بود که از او به‌عنوان نکونام جدید فوتبال ایران نام برده می‌شود. قنبرپور که می‌توانست با ماندن در مازندران کاپیتانی رایکا را در این فصل لیگ یک داشته باشد برای رسیدن به اهداف و آرزوهایش به تهران رفت تا باز هم شاهد فرار ستاره‌های مازندرانی از استان مازندران باشیم.

با این هافبک با استعداد مازندرانی در خصوص جداییش از استان مازندران به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانیم؛

فارس: از خودت بگو چه کار می‌کنید؟

من حدود سه هفته‌ای است که به تیم بادران تهران پیوستم و با تمرینات منظمی که برگزار می‌کنیم منتظر شروع لیگ هستیم.

فارس: از تیم جدیدت بگو ؟ چی‌شد این تیم را انتخاب کردی برای فصل جدید و از مازندران جدا شدی؟

از جاهای دیگه و تیم‌های مختلف پیشنهاد داشتم و حتی از تیم‌های لیگ برتری هم چند پیشنهاد خوب داشتم ولی اینجا تهران بود و بادران هم هر سال جزو مدعیان صعوده و یکی از انتخاب‌های اصلی و مهم من حضور سرمربی این تیم آقای فرهاد کاظمی بود که واقعا کار کردن با آقای کاظمی باعث افتخار من است.


فارس: علت جدایی‌‌ات از رایکا ؟

رایکا یکی از تیم‌هایی بود که در قلب من جای داشت ولی خب تهران را انتخاب کردم برای اینکه در تهران بیشتر دیده شوم. حتی با اینکه امسال می‌توانستم در رایکا کاپیتان این تیم باشم ولی در تهران مربیان زیادی هستند و بهتر دیده می‌شویم. چون هدفم خیلی بالاتره، هدف من رسیدن به لیگ برتر و تیم ملی هست!


فارس: جریان حضور کوتاه‌مدت در ملوان چه بود؟

یکی از افتخارات بزرگی هست که آدم در خدمت تیم ملوان باشه ولی با مشورتی که با چند تن از فوتبالیست‌های بزرگ و خانواده‌ام داشتم به این نتیجه رسیدم که الان هدفم خدمت کردن ( سربازی ) نباشد. می‌خواستی سرباز بشی ولی نشد!

فارس: شنیدیم خیلی اذیت شدی تا توانستی در این تیم جدیدت حضورپیدا کنی!؟ چه مشکلی بود؟

برای حضور در تیم جدیدم اذیت نشدم فقط دلتنگی‌ام برای تیم بابل بود که واقعا با این تیم زندگی کردم. اذیت شدنم فقط به‌خاطر همین موضوع بود.

فارس: مهمترین هدف سینا در حال حاضر چیه؟

به لیگ برتر فکر می‌کنم و حتی به لژیونر شدن در سال‌های آینده می‌اندیشم ولی هدف اصلیم رسیدن به پیراهن تیم ملی کشورم است.

فارس: فصل جدید لیگ یک رو چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

در فصل جدید لیگ یک تیم ما از نظر فنی زیر نظر آقا فرهاد کاظمی و کادر مجربی که داریم، یکی از بهترین تیم‌ها است. بازیکنان ما زیر نظر چنین کادری پیشرفت خوبی دارند و مطمئن باشید ما یکی از اصلی‌ترین گزینه های صعود به لیگ برتر خواهیم بود. هدف مجموعه بادران هم همین است که به لیگ برتر صعود کنند. انشالله با یکدلی ای که در تیم وجود دارد صد در صد به لیگ برتر صعود خواهیم کرد. ولی نسبت به سال های گذشته، کمی کیفیت لیگ پایین تر آمده  است.


فارس: کار کردن با فرهاد کاظمی چطوره؟

تعریف آقا فرهاد را شنیده بودم و یکی از افتخاراتم اینه که زیر نظر آقا فرهاد کاظمی کار می‌کنم. از نظر مدیریتی و فنی واقعا مثال‌زدنی هستند. از نظر اخلاقی و با دیسیپلین بالا هستند و انشالله بتوانیم با هدایت و مدیریت آقا فرهاد به لیگ برتر و تیم ملی برسمو با این تیم طعم صعود به لیگ برتر را بچشیم.

فارس: با وجود کرونا و نبودن تماشاگران فوتبال چه حس و حالی داره؟

فوتبال بدون تماشاگر یک بازی کاملا بی روحی شده است. این تماشاگران هستند که به بازی فوتبال روح می‌دهند. بدون تماشاگر خیلی سخت است و جای هواداران در استادیوم ها خیلی خیلی خالی است. امیدوارم هرچه زودتر این کرونا لعنتی تمام شود و تماشاگران هم بتونند به استادیوم ها بیایند.


فارس: به نظر خودت چرا فوتبال مازندران با وجود داشتن ستاره‌های زیاد نتونسته آن‌طور که باید شاید بدرخشه و چرا بازیکنان خیلی زود استان را ترک می‌کنند؟

یکی از دلایلی که در استان مازندران وجود دارد این است که زیاد به فوتبال توجه نمی‌کنند و امکانات در آن حدی که باید باشد نیست.  بازیکنان در مازندران کم دیده می‌شوند و به همین دلیل هم خیلی زود از استان خارج می‌شوند تا به آن هدف‌هایی که در سر دارند؛ برسند.

مازندران از نظر امکانات واقعا نسبت به استان‌های دیگر هیچ چیزی کم ندارد ولی مسؤولان فوتبال مازندران آن‌طور که باید بازیکنان و باشگاه‌ها را حمایت نمی‌کنند. 

انتظار از استان مازندران خیلی بیشتره چون مازندران یکی از استان‌هایی است که قطب فوتبال کشور است، امیدوارم که این مشکلات استان مازندران هم بزودی حل شود.


فارس: اکه نیم فصل پیشنهاد لیگ برتری داشته باشی چه تصمیمی می‌گیری؟ لیگ برتر یا لیگ یک؟

در این مورد هر چه که سرمربی تیمم آقا فرهاد کاظمی صلاح بدونند من انجام می‌دهم. ایشون بزرگ‌تر بنده هستند و مربی من در این تیم هستند و قطعا ایشان هر چیزی که به نفع من باشد تصمیم گیری می‌کند. اگر بدونه که لیگ یک برایم بهتره قطعا در لیگ یک باقی می‌مانم با نظر آقا فرهاد و اگر بدونه که با رفتنم پیشرفت بهتری خواهم داشت و با رضایت آقا فرهاد و باشگاه قطعا به لیگ برتر خواهم رفت.


فارس: سقف آرزوهات چیه؟

همیشه سعی کردم در زندگی خودم هدف داشته باشم تا آرزو و یکی از هدف‌های اصلی من رسیدن به پیراهن تیم ملی است.

فارس: تاثیرگذارترین شخص در پیشرفت فوتبالت چه کسی بود؟

اول از همه پدر و مادر عزیزم و خانواده‌ام و همچنین قاسم حسن‌زاده و ابوالفضل دلاوری که در پیشرفت فوتبالی بنده تاثیر به‌سزایی داشته اند. از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می کنم.

فارس: حرف پایانی: اگر صحبت خاصی باقی مونده بفرمایید:

از خانواده عزیزم که برای بنده زحمات زیادی کشیده‌اند تشکر می‌کنم. از قاسم‌ حسن‌زاده که چند سالی در خونه به خونه به بنده خیلی کمک کردند و از همه دوستانم مخصوصا علیرضا اخروی و سایر مربیان عزیز که واقعا برایم زحمت کشیده‌اند از تک تک این عزیزان تشکر می‌کنم و امیدوارم روزی جواب زحمات این عزیزان را به موفقیتم در ورزش بدهم.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول