اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

جعل لوگوی رسانه‌ها شیوه جدید ضدانقلاب در فضای مجازی/ این بار شایعه علیه قائم مقام حوزه علمیه

رسانه‌ها و کاربران ضدانقلاب به تازگی با جعل لوگوی رسانه‌های رسمی، شایعاتی را علیه برخی مسئولان و یا چهره‌های ارزشی کشور منتشر می‌کنند.

جعل لوگوی رسانه‌ها شیوه جدید ضدانقلاب در فضای مجازی/ این بار شایعه علیه قائم مقام حوزه علمیه

از شایعه تا واقعیت: یکی از روش‌های به کارگرفته شده توسط ضدانقلاب، جعل جملات شاذ و دور از ذهن به برخی شخصیت‌های کشور با لوگوی رسانه‌های کشور است.

به تازگی نیز کاربران معاند به نقل از حجت‌الاسلام حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه نوشتند: احتمال اینکه رهبری از نیروی ماوراء‌الطبیعه خود برای انتقام خون سردار سلیمانی استفاده کرده و ترامپ را کنار کشید زیاد است!
 

این درحالی است که خبرگزاری حوزه علمیه رسما اعلام کرد که خبر مزبور جعلی است و چنین محتوایی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی بیان نشده و مطلقا در هیچ‌یک از درگاه‌های حوزه نیوز منتشر نشده است.

 

پیش از این نیز رسانه‌های ضدانقلاب با سوءاستفاده از لوگوی خبرگزاری حوزه به نقل از‌ آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نوشته بودند:‌ اولین سبد حمایت معیشتی قرنطینه طلاب به میزان یک میلیون تومان به ازاء هر یک از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد! که آن نیز  صحت نداشت(اینجا).

پیشتر نیز  تصویری از آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با لوگوی خبرگزاری تسنیم مبنی بر این که: «مردم می‌خواهند برای ماندگاری اسلام و تشیع اگر تختی در بیمارستان خالی بود یک روحانی بر آن تخت بستری گردد تا یک فرد عادی» منتشر شده بود. که هم خبرگزاری تسنیم و هم آیت‌ا‌لله شبستری این اظهارنظر را تکذیب کرده بودند. (اینجا)

 

البته از این دست شایعات این روزها زیاد در فضای مجازی دست به دست می‌شود (اینجا) که بار دیگر ضرورت توجه به سواد رسانه، بهره‌گیری از منابع خبری دسته اول و عدم اعتماد به هر عکس و متن منتشر شده در فضای مجازی را گوشزد می‌کند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول